نسما بن سالم | زنان تاثیر گذار در NFT
نسما بن سالم (Nesma Bensalem) بنیان‌گذار و مدیر عامل WeCare Impact، از دیگر زنان تاثیر‌ گذار در بازار NFT است. این آژانس خلاق و شرکت مشاوره‌ای به قدرت هنر، جامعه و فناوری به عنوان راه‌حل‌هایی برای رسیدن به جهانی پایدارتر اعتقاد دارد. شرکت WeCare Impact دارای توکن اجتماعی (Social Token) به‌نام WeCare است (کسب‌وکارها، اینفلوئنسرها و گروه‌های مختلف برای ایجاد راه‌های متنوع درآمدزایی (Monetize) نسب به روش‌های مرسوم، توکن‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برای مثال دیگر کسانی که ویدیو استریم می‌کنند، نیازی نیست که از واسطه‌ها و شیوه‌های متداول استفاده کنند و می‌توانند مستقیما درآمد خود را در اختیار داشته باشند). هدف کمپین‌های WeCare Impact ایجاد انگیزه برای رفتارهای انسان‌دوستانه، آگاهی‌بخشی در زمینه محیط‌زیست و حمایت از تغییرات رفتاری در افرادی است که یک انجمن و جامعه را تشکیل می‌دهند.

ماموریت نسما افزایش آگاهی از حیاتی‌ترین مسائل جهان در عین ارائه راه‌حل‌های الهام بخش و ملموس است. او معتقد است که تغییر با یک داستان شروع می‌شود، اما برای واقعی و پایدار شدن نیاز به گام‌های مشخص دارد.

نسما بن سالم اطمینان دارد که بلاک چین و توکن‌های غیر قابل تعویض، راه‌حل‌های مشخصی برای برخی از نقص‌های عمیق در سیستم‌ها و اقتصاد فعلی هستند. آنها به فرهنگ و ارزش مبتنی‌بر جامعه اجازه می‌دهند و ابزار لازم برای ردیابی و تایید مالکیت، اصالت و تجارت را فراهم می‌کنند.

در بهبوهه همه‌گیری کرونا، نسما پروژه‌ای به نام «جریان زندگی» را تولید و کارگردانی کرد. این کار تفسیری از شعر شاعر، فیلسوف و هنرمند مشهور بنگالی رابیندرانات تاگور (Rabindranath Tagore) است. این پروژه توسط دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) روایت می‌شود که به‌صورت یک فیلم ۱۶ میلی‌متری در نیویورک فیلم‌برداری شده است و در جولای ۲۰۲۰ در حالی طراحی شد که جهان با چالش‌های گسترده و مداوم همه‌گیری کووید-۱۹ دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.

با شعر تاگور به عنوان سکوی پرش، نسما فیلم را حول سه اصل متمرکز کرد: حرکت، طبیعت و هم‌زیستی معنوی بین طبیعت و انسانیت. تفسیر و بیان ایده‌های شعر به طور همزمان از طریق رقص، کلام گفتاری، موسیقی و منظره تداعی‌کننده بصری تحقق می‌یابد تا تجربه‌ای درونی ایجاد کند که با بشریت ارتباط برقرار می‌کند. هنرمندان، مجریان و داستان‌سرایان متعددی که هرکدام به‌خاطر هنرشان و حساسیت واقعی و اعتقاد به اصل پروژه با دقت انتخاب شده‌اند، برای ایجاد «جریان زندگی» همکاری کردند.

توکن‌های یکتا راه‌حل‌های مشخصی برای برخی از کمبودها در سیستم‌های اقتصادی فعلی است. آن‌ها ارزش‌های فرهنگی و جامعه‌محور را با خود دارند و همچنین ابزارهای لازم برای ردیابی، تایید مالکیت، اصلت و تجارت را فراهم می‌کنند.توکن‌های غیرمثلی همچنین امکان آموزش در دسترس درباره فین‌ تک و دارایی‌های دیجیتال را به مخاطبان انبوه به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب می‌دهند. همانطور که این توکن‌ها محبوبیت پیدا می‌کنند، تبدیل به ابزاری پرارزش در جامعه می‌شوند. به‌دلیل بحث‌های مالکیت در بلاک چین، با استفاده از NFTها مالک و هنرمند اثر نیز محافظت می‌شوند و مسائلی مانند کپی‌رایت و تکثیر غیرقانونی نیز وجود نخواهد داشت.

الکساندرا لوزان (Alexandra Luzan)

الکساندرا حدود یک دهه است که رویدادها و کنفرانس‌هایی را در صنعت فناوری در سراسر جهان سازماندهی می‌کند. او پیشینه تحصیلی در تاریخ هنر در دانشگاه‌های La Sorbonne (پاریس)، MSU (مسکو) و La Sapienza (رم) دارد. از سال ۲۰۱۸، در مقطع Ph.D، به مطالعه ارتباط بین فناوری‌های جدید (مانند بلاک چین و هوش مصنوعی) و هنر در دانشگاه Ca’ Foscari ونیز پرداخته است.

در سال ۲۰۲۰، الکساندرا به بازار NFT شرکت Snark.art (ایالات متحده) پیوست و به عنوان رئیس پروژه‌های مشترک روی طرح‌هایی مانند اولین نمایشگاه NFT در موزه دولتی هرمیتاژ (Hermitage)، کلسکیون ان اف تی، “Organic Growth: Crystal Reef” و موارد دیگر کار می‌کرد.

هنر دیجیتال مبتنی‌بر تبادل فایل در اواسط دهه ۲۰۰۰ به شدت شروع به توسعه کرد. هنرمندانی که با فناوری‌های جدید کار می‌کردند به فکر راه‌هایی برای عرضه آثار دیجیتال به بازار، تعیین قیمت، حفظ یکتایی و خاص بودن آن‌ها افتادند. NFT امکان فوق‌العاده‌ای به بسیاری از هنرمندان می‌دهد که به پاداش مورد نظرشان دست پیدا کنند.

توکن‌های غیرقابل تعویض بخش‌پذیز (Fractional NFT) این امکان را به افراد می‌دهند که با مقدار کمی پول روی مالکیت بخشی از NFTها سرمایه‌گذاری کنند.

با NFT، می‌توانید یک کلکسیونر حرفه‌ای در حوزه هنر باشید و به این فکر نکنید که چگونه کلکسیون شما باید بازسازی، تضمین، حمل و نقل و در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شود. شما می‌توانید مجموعه خود را در یک کیف پول دیجیتالی نگهداری کنید که در کمتر از چند ثانیه، از طریق تلفن هوشمند شما قابل مدیریت است.

الکساندرا انتظارات زیادی از نحوه توسعه NFTها در آینده دارد. هنرمندان، نهادها و فعالان بازار بیشتر و بیشتر به طور آگاهانه وارد این عرصه می‌شوند. اعتقاد شخصی لوزان این است که این توکن‌های غیر مثلی، بیشتر در زمینه‌ها و مشاغل مختلف ادغام خواهند شد. او به عنوان عضوی از چندین سازمان جهانی که رهبری زنان را ترویج می‌کنند، قصد دارد زنان بیشتری را برای پیوستن به این حوزه به سرعت در حال توسعه تشویق و توانمند کند.

 

کریستینا تاخمانووا (Kristina Tauchmannova)

کریستینا تاخمانووا (Kristina Tauchmannova) سال‌هاست که در کشورها و صنایع مختلف در بخش حمایت از اکوسیستم مرتبط با فناوری فین‌تک بوده است و از جمله زنان تاثیر گذار در بازار NFT است. او از سال ۲۰۱۶ در دنیای کریپتو حضور فعال داشته و عاشق هنر و بیان آن به شیوه‌ای خلاقانه بوه است که طبیعتا او را به حوزه NFT کشاند (مخصوصا در حوزه توکن اجتماعی که جنبه انجمنی دارد).

کریستینا یکی از هم‌بنیان‌گذاران Socialstack، یک پلتفرم تعامل با جامعه مبتنی‌بر وب ۳ (Web3) و ابزارهایی برای راه اندازی توکن‌های اجتماعی است. CommunityOS به عنوان اولین برنامه غیرمتمرکز در این پلتفرم، به تیم‌ها اجازه می‌دهد وظایف را محول کنند، کدهای QR برای کسب توکن ایجاد کنند و یک فروشگاه توکن (محصولات، NFTها و کوپن‌ها) ایجاد کنند. Socialstack به‌عنوان زیرساختی برای الهام بخشیدن به مردم و رسیدن به یک چشم‌انداز و کامیابی جمعی ساخته شده است.

توکن‌های غیر قابل تعویض، ما را از اینترنت اطلاعات به اینترنت ارزش‌ها نزدیک‌تر می‌کند. هزینه ساخت محتوا مستقیما به تولیدکننده محتوا می‌رسد. اینترنت مرزهای جغرافیایی ما را حذف کرده است و NFTها مرزهای اقتصادی را پاک می‌کنند. توکن‌های اجتماعی نه تنها سازندگان، بلکه جوامع آنها را نیز توانمند می‌کنند. این یک دنیای جدید و جذاب است که ما را از مدل ذهنی کمبودی امکانات دور می‌کند.

کریستینا و تیمش، خالقان برندها و جوامعی هستند که می‌خواهند جوامع خود را به‌ چالش بکشند و به آنها پاداش دهند و جهان را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند.

 



منبع