زمان خبر:15 دقیقه قبل

واشنگتن (رویترز) – اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA)، روز یکشنبه اعلام کرد به 45 درصد از ناوگان هواپیماهای تجاری ایالات متحده از جمله هواپیماهای شرکت های بوئینگ (NYSE:BA) و ایرباس که دارای فرود با دید کم می باشند، در بسیاری از فرودگاه هایی که باند سی 5G از روز چهارشنبه در آن ها مستقر خواهد شد، اجازه پرواز صادر کرده است. FAA هشدار داده است که تداخل بالقوه می تواند بر ابزارهای حساس هواپیما مانند ارتفاع سنج ها تأثیر بگذارد و بر عملیات با دید کم تأثیر بگذارد.

خطوط هوایی مسافربری و باری ایالات متحده زنگ خطر را برای مقامات ارشد دولتی به صدا درآورده اند که این مشکل هنوز حل نشده است و می تواند به شدت بر پروازها و زنجیره تامین تأثیر بگذارد.

یک گروه تجاری به نمایندگی از خطوط هوایی آمریکا (NASDAQ:AAL)، خطوط هوایی دلتا (NYSE:DAL)، فدرال اکسپرس و سایر شرکت‌های هواپیمایی گفتند: “حتی با تأییدیه‌هایی که امروز FAA اعطا کرد، خطوط هوایی ایالات متحده نمی‌توانند اکثریت پروازهای مسافری و باری را به دلیل محدودیت‌های پروازی مربوط به 5G انجام دهند، مگر اینکه اقدامی قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای 19 ژانویه (29 دی) انجام شود.”

FAA دو مدل ارتفاع سنج رادیویی مورد استفاده در بسیاری از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس، از جمله برخی از هواپیماهای بوئینگ 737، 747، 757، 767، MD-10/-11 و مدل های ایرباس A310، A319، A320، A321، A330 و A350 را تأیید کرده است. این اعلامیه تنها چند روز قبل از راه اندازی سرویس جدید 5G AT&T (NYSE:T) و Verizon (NYSE:VZ) در روز چهارشنبه منتشر شده است. FAA گفته است که انتظار دارد در روزهای آینده مجوزهای بیشتری نیز صادر کند.

FAA گفت که تأییدیه‌های هواپیماها و ارتفاع‌سنج های آن ها “باند فرودگاه ها را در 48 فرودگاه از 88 فرودگاه باز می‌کند که مستقیماً تحت تأثیر تداخل باند سی 5G قرار دارند.” اما این آژانس هشدار داد که “حتی با وجود این تاییدیه های جدید، پروازهای برخی از فرودگاه ها همچنان ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.”

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Investing



منبع