زمان خبر:22 دقیقه قبل

آناتولی آکساکوف(Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی در پارلمان روسیه، هشداری را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تکرار کرده و تاکید کرده است که روس‌هایی که دارای کوین هستند باید دارایی‌های دیجیتال خود را اعلام کنند. این نماینده مجلس همچنین خواستار تنظیم جامع استخراج کریپتو و مالیات شد.

آکساکوف به سرمایه گذاران روسی کریپتو هشدار داد که ممکن است همه چیز را از دست بدهند

آناتولی آکساکوف، معاونی که نقش کلیدی در تنظیم فضای کریپتو روسیه دارد، اخیراً اعلام کرده است که روس‌ها 5 تریلیون روبل (حدود 67 میلیارد دلار) در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برخی از آنها ممکن است همه چیز خود را از دست بدهند، زیرا ارزهای دیجیتال توسط هیچ‌چیزی پشتیبانی نمی‌شوند. آکساکوف که ریاست کمیته بازار مالی در دومای دولتی، مجلس سفلی پارلمان را بر عهده دارد، افزود: بسیاری از این افراد سرمایه گذاران غیر واجد شرایط هستند و به همین دلیل، احتمال وقوع کلاه برداریهای هرمی وجود دارد.

این قانونگذار روسی با تکرار هشدارهای قبلی در مصاحبه با کانال تلویزیونی دومای پارلمانی تاکید کرد که ثباتی در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. آکساکوف خاطرنشان کرد و توضیح داد که قیمت کریپتو می تواند به سرعت بین 20 تا 30 درصد در یک جهت یا جهت دیگر حرکت کند:

“بنابراین، تنظیم بازار،اول از همه برای محافظت از شهروندان، برای ایجاد مالیات و برخی حقوق برای صاحبان ارزهای دیجیتال مهم است. با این حال، آنها باید شناسایی شوند.”

این بیانیه پس از آن منتشر شد که اخیراً الکساندر باستریکین(Alexander Bastrykin)، رئیس کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، اظهارنظر مشابهی را صادر کرد. هفته گذشته، Bastrykin که مستقیماً به رئیس جمهور پوتین پاسخ می دهد، گفت که ارز دیجیتال نباید ناشناس بماند و افزود که شناسایی اجباری همه کاربران رمزارز باید در روسیه آغاز شود.

آناتولی آکساکوف متقاعد شده است که دارایی های رمزنگاری باید به دولت گزارش شود تا در وهله اول از استفاده از آنها برای تامین مالی تروریسم، قاچاق مواد مخدر و دستیابی به سلاح جلوگیری شود. از جمله دلایل دیگر، او مالیات را ذکر کرد – روس‌ها موظفند بر سود ارزهای دیجیتال خود حتی تحت قوانین فعلی مالیات بپردازند، اما قانون اختصاصی مالیات بر کریپتو هنوز توسط دوما تصویب نشده است.

این عضو بلندپایه مجلس همچنین در مورد نیاز به تنظیم قانون استخراج ارزهای دیجیتال صحبت کرد که در روسیه هم به عنوان یک کسب و کار سودآور و هم به عنوان منبع درآمد جایگزین برای شهروندان خصوصی در حال گسترش است.

آکساکوف خاطرنشان کرد که اگر مقامات روسیه تصمیم به قانونی کردن استخراج بگیرند، باید به عنوان یک فعالیت اقتصادی ثبت شود و مالیات بر آن اعمال شود. وی همچنین تاکید کرد که تعرفه های متمایز برای انرژی مصرف شده توسط شرکت های استخراج باید مطابق با طرح یارانه متقابل اعمال شده در روسیه اعمال شود. این امر منجر به افزایش نرخ برق برای استخراج کنندگان می شود.

ماه گذشته، سرگئی میرونوف، رهبر حزب سوسیال دموکرات “روسیه عادلانه – برای حقیقت” آکساکوف از بانک روسیه خواست بازار ارزهای دیجیتال را قانونی کرده و معرفی روبل دیجیتال را تسریع بخشد. به نظر او، موضع سخت رگولاتور در این مورد مانع از توسعه فناوری کریپتو شده و آن را به سیستم های پرداخت غربی وابسته می کند.

جنبه‌های مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله استخراج، تجارت و مالیات، در روسیه حتی پس از اجرایی شدن قانون «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» در ژانویه 2021 غیرقانونی باقی می‌ماند. یک گروه کاری که در دوما تشکیل شده است اکنون در حال آماده‌سازی پیشنهادهای نظارتی برای رسیدگی به این مسائل است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:news.bitcoin



منبع