زمان خبر:7 دقیقه قبل

بر اساس داده های شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis، هندی ها در سال های گذشته به تعداد زیادی از وب سایت های کلاهبرداری رمزارزی درگیر شده اند. این شرکت دریافت که هندی ها در سال گذشته 9.6 میلیون بار از وب سایت های کلاهبرداری رمزارزی بازدید کردند. در سال 2020 (1399)، این رقم بسیار بالاتر بود، زیرا وب سایت های کلاهبرداری، 17.8 میلیون بار توسط کاربران هندی بازدید شده بود.

بر اساس گزارش Chainalysis، برترین وب‌سایت‌های کلاهبرداری رمزارزی که هندی‌ها در سال گذشته بیشترین بازدید را داشته‌اند عبارتند از coinpayu.com، adbtc.top، hackertyper.net، dualmine.com و coingain.app. پنج سایت برتر کلاهبرداری که به تنهایی 4.6 میلیون بازدید از هند در سال گذشته داشته اند.

 

 

مقامات هندی روی چندین مورد کلاهبرداری رمزارزها کار کرده اند. در اوایل این ماه، اداره مبارزه با کلاهبرداری این کشور (ED) دارایی هایی به ارزش حدود 5 میلیون دلار را در یک کلاهبرداری در مورد رمزارزها که از طرف موریس کوین بوده، توقیف کرده است.

مبارزه با کلاهبرداری در حوزه ی رمزارزها از اولویت های اصلی تنظیم کننده ها در سراسر جهان است. انجمن مدیران اوراق بهادار آمریکای شمالی (NASAA) اخیراً “فهرست سالانه تهدیدات سرمایه گذاران برتر” خود را منتشر کرد و کلاهبرداری های رمزارزی را در صدر فهرست قرار داده است. علاوه بر این، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اخیراً به مصرف کنندگان در مورد کلاهبرداری های مربوط به خودپردازهای رمزارزها هشدار داده است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin.com



منبع