زمان خبر:1 ساعت قبل

پس از اینکه ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، یک رمزارز میم محبوب را با الهام از Interstellar، فیلم علمی تخیلی حماسی کریستوفر نولان، توئیت کرد، قیمت رمزارز دوج کوین تقریباً 2 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد روزانه خود، قیمت 0.167 دلار رسیده است.

 

 

Screenshot 2022 01 20 at 10 58 46 2323244444 webp WEBP Image 1548 × 786 pixels — Scaled 81 300x152 - رشد دوج کوین در پی توئیت صحنه ای از فیلم کریستوفر نولان توسط ماسک

 

میم به مواردی از تاخیر شدید زمان گرانشی اشاره دارد که در این فیلم موفق به تصویر کشیده شده است.

جوزف کوپر (متیو مک کانهی) پس از فرود بر روی سیاره میلر، سیاره آبی که بسیار نزدیک به یک سیاهچاله خیالی به نام گارگانتوآ می چرخد، به خدمه خود می گوید که هفت سال روی زمین به دلیل گرانش قوی برابر است با تنها یک ساعت در آنجا. یک اسکرین شات از صحنه بصری جذاب با حضور آملیا برند (آن هاتاوی) و دویل (وس بنتلی) چند سال پس از نمایش فیلم Interstellar به یک میم تبدیل شد و در فیسبوک و ردیت مورد توجه قرار گرفته است.

مفهوم حیرت‌انگیز تاخیر زمان، که در داستان فیلم نقش اساسی دارد، به دلیل این واقعیت که بیت‌کوین و سایر رمزارزها به شدت متزلزل هستند، به منبع شوخی‌ها در جامعه رمزارزها تبدیل شده است. سال گذشته، دوج کوین، مشهورترین سکه میم، تنها در عرض سه ماه 19090 درصد افزایش یافت و برخی از دارندگان خود را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ثروتمند کرد. اکنون، دوج کوین 77.56 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است.

ماسک، که توییت‌های مکرر او درباره دوج کوین به رالی سال گذشته دامن زد، در اوایل این ماه با اعلام اینکه خرید برخی از محصولات تسلا با این رمزارز امکان پذیر می باشد، به افزایش علاقه به دوج کمک کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: U.today



منبع