زمان خبر:1 دقیقه قبل

بیت کوین (BTC) امروز ، 22 ژانویه(2 بهمن) ، نتوانست جلوی ضررهای اخیر خود را بگیرد و به روند نزولی خود ادامه داد. از این رو ، پیش بینی ها حاکی از افت قیمت به سطح 33000 دلاری و حتی سطوح قیمت پایین تری است و به احتمال زیاد این پیش بینی ها می توانند به واقعیت تبدیل شوند.

نمودار 1 ساعته جفت ارز BTC/USD

“سود باز (Open Interest)”

بر اساس داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView ، جفت ارز BTC/USD در 12 ساعت ابتدایی روز به سطح 35000 دلاری سقوط کرد.

با توجه به اینکه امیدهای بسیار کمی برای گاوها باقی مانده بود ، از دست رفتن سطح حمایت 40000 دلاری بیت کوین در روز جمعه ، با کاهش حجم معاملات در آخر هفته همراه شد و نوسانات رمزارز پرچمدار شدت یافت.

این درحالسیت که برخی از قبیل دولت السالوادور از کف های قیمت جدید استفاده کردند. برخی دیگر علیرغم کاهش بیت کوین ، ابراز نگرانی کردند که گاوها همچنان تحت فشار قرار دارند.

ویلیام کلمنته(William Clemente)، معامله گر و تحلیلگر بازار عنوان کرد:
“مورد قابل توجه این است که سود باز فعلا افزایش نیافته است”

آقای کلمنته همانند بسیاری از فعالان بازار ، معتقد است که معامله گران هنوز درحال مقابله با روند فعلی بازار هستند.

کاهش شاخص RSI به سمت کف های کووید-19 در مارس 2020(اسفند 1398)

شاخص (RSI) روزانه تنها عاملی است که می تواند تاحدودی بازار را تسکین دهد زیرا این شاخص پرچمدار به پایین ترین میزان خود از مارس 2020 رسیده است.

در آن زمان، جفت ارز BTC/USD پیش آغاز روند بازیابی خود ، به سطح 3600 دلاری سقوط کرد.

RSI روزانه به میزان 20 رسید و اخیرا در پایین ترین قسمت ناحیه اشباع فروش قرار گرفته است.

Screenshot 20220122 172402 Samsung Internet 300x113 - با کاهش بیت کوین به 3۴۰۰۰ دلار ، RSI به پایین ترین میزان ناحیه اشباع فروش از مارس 2020 رسید.

“کل ارزش بازار ارز های دیجیتال حمایت بعدی است. علاوه بر آن ، شاخص RSI روزانه نیز به پایین ترین میزان خود از مارس 2020 رسیده است.”

 احساسات سهام نیز در پایین ترین میزان خود از مارس 2020(سفند ۱۳۹۹) قرار دارد.

بازارهای سهام نیز در اواخر هفته به شدت تحت فشار قرار گرفتند. با توجه اینکه سهام فناوری به ویژه سهم هایی که تحت تاثیر ارزهای دیجیتال هستند یک بار دیگر میزان همبستگی خود با این صنعت را نشان دادند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Cointelegraph



منبع