زمان خبر:13 دقیقه قبل

یک میم کوین به نام TrumpCoin توجه اعضای خانواده ترامپ را به خود جلب کرده است. اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ، امروز در توئیتی نوشت که ترامپ کوین هیچ ارتباطی با خانواده ترامپ ندارد، مجاز نیست و “اقدام قانونی” علیه آن انجام خواهد شد.

“متوجه شدیم که شخصی در حال تبلیغ یک رمزارز به نام “TrumpCoin” با نماد “TRUMP” است. این ربطی به خانواده ما ندارد، ما اجازه استفاده از آن را نداریم و حتما با این گروه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.”

در وب سایت این رمزارز در قسمت سؤالات متداول آمده است که TrumpCoin در 20 فوریه 2016 (1 اسفند 1394) به افتخار رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ راه اندازی شده است. همچنین در حساب توئیتر خود، این میم کوین خود را “رمزارز شماره 1 پاتریوت” می نامد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، ارزش بازار فعلی TrumpCoin حدود 1.5 میلیون دلار با عرضه در گردش کمی بیش از 6.6 میلیون سکه است. این سکه در حال حاضر تقریباً هیچ حجم معاملاتی ندارد، اگرچه امروز بیش از 350 درصد افزایش یافت که احتمالاً در نتیجه توئیت اریک ترامپ است.

ترامپ کوین در پاسخ به توئیت برادر کوچکتر ترامپ، اسکرین شات سوالات متداول خود را منتشر کرد:

“Trumpcoin.com متعلق یا وابسته به دونالد ترامپ، سازمان ترامپ یا هر سازمان دیگری که متعلق به او یا توسط دونالد جی ترامپ اداره می شود، نمی باشد.”

TrumpCoin تنها سکه میم نیست که حامیان جناح راست ترامپ را هدف قرار می دهد. در اوایل این ماه، NASCAR حمایت مالی از یک میم کوین به نام “LGBcoin” را رد کرد. اصطلاح “LGB” مخفف “Let’s Go Brandon” است، عبارتی که خود به یک الگوی رفتاری اینترنتی تبدیل شده است و به عنوان یک سوژه برای تمسخر جو بایدن استفاده می شود.

میم سکه ها و توکن ها چیست؟

میم کوین سکه ای است که ارزش ذاتی ندارد و اغلب هیچ کاربردی ندارد. همانطور که از نام آن پیداست، این ارزهای رمزپایه عمدتاً اما نه همیشه با میم های اینترنتی طراحی شده اند. به عنوان مثال، دوج کوین یکی از اولین سکه های میم است و سال ها گفته می شد که ارزش ذاتی ندارد. با این حال، پس از اینکه ایلان ماسک میلیاردر به بزرگترین حامی آن تبدیل شد، اکنون خود را در بین 10 رمزارز برتر با ارزش بازار 18.2 میلیارد دلار می یابد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: decrypt



منبع