زمان خبر:2 ساعت قبل

ابتکار ارز دیجیتال «Diem» که تحت حمایت متا است، ظاهراً تلاش می‌کند تا دارایی‌های خود را بفروشد، و به جاه‌طلبی‌های بزرگ مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، برای یک استیبل کوین برای عمل به عنوان ارز اینترنتی زمان می‌دهد.
Diem، که قبلاً با نام Libra شناخته می شد ،ابتکار ارز دیجیتال پلتفرم متا است. به گفته منابع خودی که با بلومبرگ صحبت می کنند، این شرکت در حال بررسی فروش دارایی برای بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران خود است.
این منابع گفتند که دیم در حال مذاکره با بانکداران سرمایه گذاری است تا بهترین راه را برای فروش مالکیت معنوی خود و پول نقد از هر ارزشی که پروژه حفظ کرده است، تعیین کند.
مشخص نیست که شرکت چگونه ارزش گذاری خواهد شد، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها بتوانند خریدار پیدا کنند. به گفته این منبع، حدود یک سوم سرمایه گذاری متعلق به متا است. مابقی متعلق به اعضای انجمن و شرکا است که شامل Coinbase Global، Uber و Shopify می‌شود.
Diem از زمان راه‌اندازی در 18 ژوئن 2019(28 خرداد 1398)، در مدت کوتاهی از وجود خود، بحث و جدل‌هایی را برانگیخته است. لیبرا، همانطور که در آن زمان شناخته می‌شد، قصد داشت توسط کنسرسیومی از شرکت‌های مستقر در سوئیس به نام “انجمن لیبرا” نگهداری شود.

با این حال، خبر راه‌اندازی این پروژه باعث واکنش فوری دولت ایالات متحده و تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان شد که به نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی و حاکمیت پولی اشاره کردند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و دیوید مارکوس، رئیس سابق لیبرا، در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت دادند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع