زمان خبر:12 دقیقه قبل

افراد به دستگاه‌های استخراج کوچک مبتنی بر USB روی آورده‌اند و برخی به موفقیت بزرگ رسیده‌اند. محبوبیت این ماینرهای کوچک در حال افزایش است و استخرهای استخراج منفرد برای پاسخگویی به تعداد فزاینده افرادی که به استخراج بیت کوین بازمی گردند، رشد کرده اند.

بر اساس یک رسانه سخت افزار کامپیوتر، Tom’s Hardware، یک ماینر اخیراً یک بلوک را با یک دستگاه حل کرده است که دارای نرخ هش تقریباً 8.3 TH/s (تراهش در ثانیه) بود. این پاداش بیش از 215000 دلار بیت کوین به همراه داشت.

استخر solo.ckpool.org که «2% کارمزد استخراج بیت کوین انفرادی ناشناس برای همه» را ارائه می‌کند، در 24 ژانویه(4بهمن)، برد بزرگ را برای این ماینر کوچک گزارش کرد

دستگاههای استخراج کوچک

با این حال، یافتن این دستگاه‌های استخراج USB کوچک دشوار است. موجودی محدود است اگرچه در صورت خوش شانسی می توان آنها را در فروشگاه های خرده فروشی مانند eBay و Amazon به قیمت چند صد دلار یافت.

به گزارش Tom’s، این ماینر انفرادی غیرعادی دکلی داشت که با یک دهم نرخ هش 86 TH/s آن کار می کرد. جهت مقایسه، Bitmain اخیراً اعلام کرده است، Antminer S19 Pro+ Hyd دارای نرخ هش 198 TH/s است و قیمت آن بیش از 14000 دلار است.

این اولین بار نیست که فردی در Solo CK Pool به موفقیتی بزرگ می رسد. در 11 ژانویه(21 دی)، یک ماینر انفرادی با دکل 120 TH/s به طلای دیجیتال رسید، یک بلوک جدید اضافه کرد و پاداشی بیش از 270000 دلار از 6.25 BTC در آن زمان به دست آورد.

یکی دیگر از ماینرهای انفرادی که از 116 TH/s استفاده می کرد نیز موفق شد یک بلوک معتبر پیدا کند و چند روز بعد بیش از 260000 دلار دریافت کند.

در آن زمان، دکتر کان کولیواس(Dr. Con Kolivas)، مدیر Solo CK Pool، گفت که این یک رویداد غیرمنتظره نیست و هیچ مشکلی در اثبات کار یا شبکه بیت کوین وجود ندارد، قبل از اینکه اضافه کند:

«سرویس ماینینگ انفرادی من راهی مخفی برای حل سریعتر بلوک ها ندارد. با ماینینگ کافی ماینرها، یک نفر در نهایت یک بلوک را حل می کند و می تواند یک ماینر با هر اندازه ای باشد.”

dr2 - یک ماینر دیگر با استفاده از یک دستگاه مبتنی بر USB کوچک، به تنهایی 215 هزار دلار بیت کوین به دست آورد

dr3 1 - یک ماینر دیگر با استفاده از یک دستگاه مبتنی بر USB کوچک، به تنهایی 215 هزار دلار بیت کوین به دست آورد

 

در اوایل این ماه، CryptoPotato گزارش داد که Block جک دورسی (Square سابق) در حال راه اندازی یک سیستم باز استخراج بیت کوین است.

برنده جایزه بلوک اتریوم

بیت کوین تنها میوه نیست، چرا که استخراج اتریوم همچنان می تواند برای افراد سودآور باشد. هفته گذشته یک ماینر واحد ETH به 168 اتریوم دست یافت که تقریباً معادل 540000 دلار در آن زمان بود.

ماینر در یک استخر استخراج انفرادی ETH بود که حدود 1.5 TH/s تولید می کرد، اما این فرد فقط به طور متوسط ​​​​2.25 GH /s کمک می کرد.

 

 

اين مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئوليت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cryptopotato



منبع