.
طی ۱۲ ساعت گذشته فروش در بازار ارزهای دیجیتال به ۱۱۶ میلیارد دلار رسیده و همچنان هم ادامه دارد. این اقدام سرمایه‌گذاران در حالی شدت گرفت که فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره در ماه مارس افزایش خواهد یافت.
.
فدرال رزرو اعلام کرده است که به‌زودی افزایش نرخ بهره را عملی خواهد کرد و این در حالی است که معامله‌گران سهام و ارزهای دیجیتال موافق چنین موضوعی نیستند و می‌دانند این اقدام بازار را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.
.
اما چرا؟
.
به‌طورکلی دو سیاست‌ اقتصادی مهم وجود دارد؛ سیاست‌های پولی انبساطی و انقباضی. سیاست‌ انبساطی مجموعه اقداماتی است که با هدف افزایش تولید و رفع بیکاری انجام می‌شود. در این سیاست بانک مرکزی با افزایش حجم پول در جامعه، تقاضای مردم برای خرید کالاها را بالا می‌برد تا چرخ تولید بچرخد و بیکاری کاهش پیدا کند.
.
از سوی دیگر سیاست‌ انقباضی در شرایطی به کار می‌آید که تورم در جامعه همانند حال زیاد شده باشد. بنابراین باید روشی انتخاب شود که حجم پول در جامعه کاهش پیدا کند؛ چراکه وقتی پول در دست مردم کم می‌شود، تقاضا برای خرید کاهش پیداکرده و با کم شدن تقاضا، تورم هم کاهشی می‌شود. آمریکا نیز پس از سال‌ها که نرخ بهره خود را ثابت نگه داشته است، امروز دچار تورم شده و به دنبال روش‌هایی برای کاهش حجم تقاضای مردم و درنتیجه کاهش تورم است.
.
باید گفت یکی از نتایج بالا رفتن نرخ بهره، افزایش انتقال سرمایه و دارایی از بازارهایی مانند ارزهای دیجیتال به‌ صندوق‌های مالی و بانک‌ها جهت دریافت بهره خواهد بود و همین امر موجب نوسان هرچه بیشتر در کریپتو و درنتیجه کاهش ارزش دارایی‌ها و کاهش ارزش بازار می‌شود.
.
🚨 بهتر است با توجه به نوسانات شدید بازار، طی امروز و فردا از معامله با اهرم‌های بالا خودداری کنید.
.
🚨 درصورتی‌که به آینده دارایی دیجیتال خود مطمئن هستید، بایستی ضمن در نظر داشتن حد ضرر و مدیریت ریسک شخصی، به‌صورت بلند‌مدت ترند آن را بررسی و آن دارایی را هولد کنید؛ البته که تریدر‌ها در هر شرایطی می‌توانند بسته به استراتژی موردتاییدشان معامله انجام دهند.
.
منبع: پرشیابلاکچین
.
اهمیت: مهم
.
#فدرال_رزرو #ایالات_متحده #نرخ_بهره #امریکا