طبق گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی، بایننس(Binance)، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، حساب‌های کاربران آفریقایی، عمدتا نیجریه‌ای و کسانی که از صرافی همتا به همتا (P2P) آن استفاده می‌کنند را محدود می‌کند.

بسیاری از نیجریه‌ای‌ها به توئیتر مراجعه کرده‌اند تا از مسدود شدن حساب‌هایشان توسط این صرافی بدون توضیح، شکایت کنند.

Binance StopScamming Trends# (هشتگ بایننس روندهای کلاهبرداری را متوقف کند)

بسیاری از کاربران بایننس، به‌ویژه نیجریه‌ای‌ها و دیگر آفریقایی‌ها، ادعا کردند که بدون هیچ دلیل مشخصی از دسترسی به کیف پول (حساب‌های) خود محروم شده‌اند. برخی ادعا کرده‌اند که ناهنجاری‌های قابل‌توجهی در کیف پول خود دیده‌اند که باعث شده بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری خود را به دلیل کاهش فعلی ارزش ارزهای دیجیتال، از دست بدهند.

آما جودی(Ama Judy)، یکی از افرادی بود که صحبت کرد و ادعا کرد پس از اینکه صرافی دارایی های دیجیتال او را به مدت ده ماه نگه داشت، حساب او را در روز سه شنبه، 25 ژانویه 2022 (5 بهمن) غیرفعال کرد و باعث ناراحتی او و خانواده اش شد. او گفت:

“اکنون 10 ماه است که بایننس، کریپتوی من را که به سختی به دست آورده ام را در اختیار دارد، من چندین بار با خدمات مشتری تماس گرفته ام، تا کنون هیچ دلیل مشخصی برای این اقدام به من ارائه نشده است. بایننس عمداً قصد دارد از آفریقایی ها کلاهبرداری کند و رمزارزهای آنها را که به سختی به دست آورده اند، از بین ببرد و من معتقدم افراد زیادی وجود دارند که می توانند این موضوع را تأیید کنند.”

“امروز صبح سعی کردم به حساب بایننس خود وارد شوم و متوجه شدم حسابم با رمزارزهایی که به سختی به دست آورده‌ام ، بدون اطلاع قبلی غیرفعال شده است. آیا این دزدی نیست؟»

کاربر دیگری به نام چارلز(Charles) گفت که صرافی حساب او را با بیش از 35000 دلار غیرفعال کرده است. وی خاطرنشان کرد که خدمات به مشتریان صرافی پاسخگو نبوده و سهل انگاری کرده است.

مورد TXmny از این جهت عجیب بود که او ادعا کرد حسابش به دلیل دریافت بایننس (bnb) از یک کیف پول معمولی به حالت تعلیق درآمده است.

نیجریه 1 - نیجریه ای ها، بایننس را به مسدود کردن حساب های کاربران بدون دلیل متهم می کنند!

در نتیجه، بسیاری از نیجریه‌ای‌ها به ترند هشتگ BinanceStopScamming# ادامه داده‌اند و امیدوارند که شکایات آنها توسط صرافی شنیده شود. بسیاری از مشتریان از هشتگ‌های BinanceStealingCrypto# و BinanceStopScamming# در توئیت‌های خود استفاده می‌کردند و برخی از آنها اسکرین‌شات‌هایی از نظرات مشاجره‌آمیز که از تیم خدمات مشتریان این پلتفرم دریافت کردند، داشتند. با توجه به حجم زیاد نظرات در مورد این موضوع، BinanceStopScamming# موضوع شماره 1 در توئیتر نیجریه در روز چهارشنبه بود.

مسائل نظارتی

بایننس در دو تا چهار سال گذشته با مسائل نظارتی دست و پنجه نرم می کرد و این شرکت را مجبور کرد که دفتر مرکزی خود را از کشورهای مختلف منتقل کند، زیرا بسیاری از بانک های مرکزی شروع به سرکوب ارزهای دیجیتال کردند.

تا زمان نگارش این مطلب، بایننس به این اتهامات در توئیتر پاسخی نداده بود.

این شرکت تحت رهبری چانگ پنگ ژائو (CZ) اخیراً مورد تحقیقات کلاهبرداری 100 میلیون دلاری توسط پلیس پاکستان قرار گرفت. آژانس تحقیقات فدرال این کشور (FIA) پس از اینکه کاربران بایننس در این کشور، صرافی را به فریب آنها برای ارسال پول به کیف پول های شخص ثالث ناشناس متهم کردند، تحقیقاتی را آغاز کرد.

BTCUSD 2022 01 27 16 06 31 - نیجریه ای ها، بایننس را به مسدود کردن حساب های کاربران بدون دلیل متهم می کنند!

به دلیل ممنوعیت بانک مرکزی نیجریه (CBN) در مورد ارزهای دیجیتال، بسیاری از مردم نیجریه مجبور به شرکت در این بازار از طریق صرافی‌های P2P و گروه‌های چت شده‌اند که در آن خریداران و فروشندگان برای مبادله توکن‌ها با پول نقد ملاقات می‌کنند. اگرچه این رویکردها یک جایگزین هستند، اما معیوب هستند زیرا به شدت به اعتماد متکی هستند و میزان جرم و جنایت بالایی دارند.

کاربران بایننس ممکن است در نتیجه از دست دادن گسترده ایمان خود به این صرافی، سقوط کنند و رقبای خود را با نوع اهرمی که می‌خواهند فراهم کنند.

بایننس 4 - نیجریه ای ها، بایننس را به مسدود کردن حساب های کاربران بدون دلیل متهم می کنند!

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: bitcoinist



منبع