زمان خبر:3 ثانیه قبل

دولت هند به تازگی مقررات مالیاتی را برای رمزارزها پیشنهاد کرده است. دارایی های دیجیتال با مالیات بر درآمد، 30 درصد مشمول مالیات می شوند. یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) روپیه(Rupee) در سال مالی آینده فعال خواهد شد.

کریپتو اکنون در هند تنظیم و مشمول مالیات است

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، در سخنرانی بودجه خود در 1 فوریه 2022 (12 بهمن)، طرحی را برای معرفی مقررات دارایی های دیجیتال منتشر کرد. درآمد حاصل از نقل و انتقالات رمزنگاری، 30 درصد مشمول مالیات خواهد بود.

همچنین، روپیه دیجیتال در سال مالی 2022-2023 (1401-1400) که از آوریل(فروردین) شروع می شود، فعال خواهد شد.

در این پیشنهاد آمده است که زیان‌های ناشی از عملیات ارزهای دیجیتال نمی‌توانند با هیچ سود دیگری تطبیق شوند. هدایای کریپتو در دست گیرنده مالیات خواهد بود.

به گفته بلومبرگ، وزیر امور خارجه هند اعتراف کرد که پذیرش بازار ارزهای دیجیتال نباید دیگر نادیده گرفته شود:

“افزایش خارق‌العاده‌ای در تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال مجازی وجود دارد. بزرگی و فراوانی این تراکنش‌ها، ارائه یک رژیم مالیاتی خاص را ضروری کرده است.”

جامعه از این پیشنهاد استقبال می کند: “یک قدم دیگر”

اگرچه مالیات بر درآمد واقعاً بالا به نظر می رسد، فعالان اصلی در بازار دارایی های دیجیتال هند نسبت به تأثیراتی که مقررات جدید قرار است بر این بخش بگذارد، خوشبین هستند.

نیسچال شتی (Nischal Shetty)، مدیرعامل و موسس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال هند، وریایکس (WRX)، که از سال 2019 (1397) کاملاً تحت مالکیت بایننس (BNB) است، تأکید می کند که این یک گام بزرگ برای این حوزه است:

هند 2 - قانونی شدن رمزارزها و مشمولیت مالیات در هند!

بنابراین، این پیشنهاد به احتمال زیاد به تمام گمانه زنی ها در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال به سبک چینی در هند، پایان خواهد داد. پیش از این، مقامات هندی درباره ممنوعیت رمزارزهای خصوصی و مجازات 10 سال زندان برای پذیرش رمزارز به عنوان ابزار پرداخت، بحث کردند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع