زمان خبر:4 ثانیه قبل

اگرچه ورزشکاران و کارکنان پشتیبانی که برای المپیک 2022 پکن می‌آیند هنوز گزینه استفاده از ارز دیجیتال را برای پرداخت در بسیاری از مکان‌ها دارند، طبق گزارش‌ها، آزمایش بین‌المللی CBDC چین به دلیل پاندمی با موانعی مواجه است.
بر اساس گزارش روز دوشنبه سی‌ان‌ان، ورزشکاران، مقامات و روزنامه‌نگاران بازی‌های المپیک این کشور تا حد زیادی از جمعیت چین در یک فضای قرنطینه‌ای جدا شده‌اند تا از شیوع کووید19 جلوگیری کنند. این اقدامات احتیاطی همراه با تصمیم دولت چین برای محدود کردن تعداد تماشاگران حضوری ممکن است باعث شود افراد بسیار کمتری یوان دیجیتال را به عنوان روش پرداخت در رویداد بزرگ آزمایش کنند.
کریگ سینگلتون(Craig Singleton)،عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها، گفت: بازی‌های المپیک اولین فرصت واقعی برای گردشگران و شهروندان چینی بود تا با یوان دیجیتال آشنا شوند، اما زمانی که دولت چین تصمیم گرفت تعداد تماشاگران المپیک را به شدت محدود کند، این مسیر دچار مشکل می شود. این تصمیم به تنهایی، بیش از هر چیز دیگری، احتمالا پذیرش انبوه ارز دیجیتال را بیشتر به تاخیر می اندازد.

این رسانه گزارش داد که تقریباً 11000 نفر از جمعیت چین در یک قرنطینه جداگانه نگهداری می شوند و بازدیدکنندگان خارجی و چینی خارج از آن اصلاً اجازه حضور در بازی ها را ندارند. با وجود این اقدامات، رویترز روز دوشنبه گزارش داد که مقامات در چهار روز گذشته 119 مورد ابتلا به کووید19 را “در میان ورزشکاران و کارکنان” شناسایی کرده اند.
انتظار می‌رود تقریباً 3000 ورزشکار از 91 کشور در بازی‌های المپیک امسال شرکت کنند، اما مثبت بودن تست کووید19 از هر فرد به تنهایی می‌تواند به رقابت برای بسیاری از افرادی که با آن فرد در تماس بوده است پایان دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع