زمان خبر:1 دقیقه قبل

بر اساس گزارش‌ها، VC Andreessen Horowitz (A16z)، فناوری Silicon Valley، به دنبال سرمایه‌گذاری در آزمایشگاه‌های یوگا خالق Bored Ape Yacht Club است که ارزش آن به 5 میلیارد دلار می‌رسد.
منابع فایننشال تایمز فاش کردند که آزمایشگاه یوگا(Yuga Labs) به دنبال تامین مالی برای یک بخش چند میلیون دلاری از شرکت است. اگر معامله ای تضمین شود، اولین سرمایه گذاری نهادی است که آزمایشگاه یوگا پذیرفته است زیرا مجموعه توکن های غیرقابل تعویض محبوب (NFT) آن به یکی از بزرگ ترین ها در صنعت تبدیل شده است.
شرایط قرارداد هنوز تعیین نشده است و ممکن است مذاکرات به طور کامل لغو شود. نه A16z و نه آزمایشگاه یوگا این مذاکرات را تایید نکرده اند
Bored Ape Yacht Club (BAYC) در حال حاضر با 380821 اتر (1 میلیارد دلار) در کل حجم معامله، دومین مجموعه پرمعامله در بزرگترین بازار NFT اوپن سی(OpenSea) است. در راه اندازی در ماه فوریه(بهمن)، ایجاد و ضرب یک Ape برای کاربران فقط 300 دلار هزینه داشت. این مجموعه اکنون دارای قیمت کف 99 اتر (263,839 دلار) در زمان نگارش است. سلبریتی های بزرگی مانند جاستین بیبر و پاریس هیلتون علناً فاش کرده اند که از این میمون ها دارند.
آزمایشگاه یوگا با تنها 11 کارمند تمام وقت وارد سال 2022(1399) شد.

جای تعجب نیست که A16z در بحث سرمایه گذاری با آزمایشگاه یوگا شرکت دارد. سبد رمزارزی این شرکت سرمایه گذاری شامل 41 شرکت از جمله پروژه های مبتنی بر NFT اوپن سی، Autograph و Cryptokitties است. هر دو تیم اصلی برای آن پروژه ها، برخلاف تیم مستعار که آزمایشگاه یوگا را رهبری می کنند، به طور عمومی شناخته شده اند.
A16z می‌خواهد با جستجوی 4.5 میلیارد دلار سرمایه، موقعیت خود را به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال مستحکم کند.
علاقه سازمانی به آزمایشگاه‌های یوگا نشان می‌دهد که فضای NFT به عنوان یک کل ممکن است وارد مرحله جدیدی در بلوغ خود شود. در 12 ماه، حجم معاملات در NFTها از 20000 دلار در روز در 26 ژانویه 2021 (6 بهمن 1399)به بیش از 5 میلیارد دلار در OpenSea افزایش یافته است.
علاوه بر این، پلتفرم‌های جدید NFT در بلاک چین‌های مختلف که برای محتوای خاص طراحی شده‌اند، از سال گذشته ظاهر شده‌اند. تام بردی(Tom Brady)، فوق ستاره NFL، سال گذشته با تأسیس بازار Autograph NFT برای هنرمندان و ورزشکاران، وارد فضای NFT شد، که در آن A16z در ماه گذشته در دور بودجه 170 میلیون دلاری شرکت کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع