زمان خبر:6 دقیقه قبل

ظرفیت سیستم پرداخت لایه 2 شبکه بیت کوین در مجموع به بیش از 3400 بیت کوین قفل شده با ارزشی در حدود 141 میلیون دلار رسید.

با رسیدن کارمزد پرداخت‌های BTC به رقمی نزدیک به صفر، پذیرش لایتنینگ طی یک سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافت. در همان دوره، بیت کوین به عنوان یک شبکه و یک دارایی مناسب سرمایه گذاری به طور قابل توجهی مورد توجه سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ قرار گرفت.

ولی این پذیرش از زمان سقوط بازار کریپتو در ماه نوامبر (آبان) کاهش یافته است. علاوه بر این، ظرفیت کل شبکه لایتنینگ در مقایسه با 790 میلیارد دلار ارزش بازار بیت کوین هنوز ناچیز است.

شبکه لایتنینگ یک شبکه برون زنجیره ای است که به کاربران امکان پرداخت بیت کوین با کارمزدی نزدیک به صفر را می دهد. این شبکه در سال 2018 با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری بیت کوین راه اندازی شد.

این شبکه در عین مزیت های زیادی که ارائه می کند، مشکلاتی نیز دارد. اولاً، کارمزد تراکنش های بیت کوین را به طور کامل حذف نمی کند. هزینه باز کردن کانال لایتنینگ که باید روی زنجیره باشد نیز همچنان بر کاربران تحمیل می شود. به علاوه، کاربران را در معرض خطرات قیمت بیت کوین قرار می دهد و از کاربران می‌خواهد تا کوین‌های خود را در این شبکه قفل کنند. نوسانات شدید قیمت BTC می تواند یکی از دلایل رشد کند این شبکه باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato



منبع