زمان خبر:6 دقیقه قبل

سرمایه‌دار ریسک پذیر برجسته آمریکایی، پاول گراهام (Paul Graham)، معتقد است که احمقانه است که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به‌عنوان ابزار کلاهبرداری تقلی کنیم، زیرا معلوم نیست امکانات آینده آن ها چگونه خواهد بود. بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری Y Combinator می گوید که او “هرگز جرأت نمی کند” همه استفاده های ممکن از آن فناوری را پیش بینی کند.

در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400)، گراهام درمورد یک توکن غیرقابل تعویض به نام “Save Thousands of Lives” توئیتی منتشر کرد که توسط سازمان غیرانتفاعی نورا هلث منتشر شده بود.

بحث مجدد در مورد قابلیت دوام NFT ها پس از آن صورت می گیرد که یکی از حامیان بازی های مستقل Itch.io آن ها را “یک کلاهبرداری” خواند و اضافه کرد که فقط برای سازندگان آن ها مفید است و کاربرد دیگری ندارد. همچنین انتقاد شدیدی را از تعداد فزاینده شرکت هایی که از توکن های غیرقابل تعویض پشتیبانی می کنند به راه انداخت و ادعا کرد که آن ها فقط به سود اهمیت می دهند. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، برخی از شرکت های بزرگ مانند Walmart و YouTube در حال تحقیق در این فضا هستند.

در همان زمان، پلتفرم محبوب پیام رسانی و توزیع دیجیتال Discord پس از مواجهه با واکنش شدید کاربران از برنامه خود برای پشتیبانی از رمزارزها و NFT کنار کشید.

در حالی که منتقدان ادعا می‌کنند که کاربرد NFT به ایجاد طرح‌های هرمی با “JPEG‌های زشت” محدود می‌شود، موارد استفاده بالقوه شامل بازی‌ها، متاورس، املاک و مستغلات و سوابق پزشکی است زیرا این فناوری قابلیت اثبات دائمی و تأیید مالکیت را ارائه می‌کند. در اخبار دیگر، افشای نقاب از بنیانگذاران Bored Ape Yacht Club (BAYC)، مجموعه گل سرسبد NFT، توسط کیت نوتوپولو، روزنامه‌نگار Buzzfeed، اخیراً بحث دیگری را در مورد اهمیت مسئولیت‌پذیری در این بخش در حال رشد به راه انداخته است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: U.today



منبع