زمان خبر:4 دقیقه قبل

بنا بر گزارش دریافتی از واشنگتن پست، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) معادل 3.6 میلیارد دلار رمزارز سرقت شده از هک صرافی Bitfinex در سال 2016 را توقیف کرده است. بدین ترتیب ، بیشترین دارایی توقیف شده در صنعت رمزارزها در تاریخ ایالات متحده رقم خورد.

نهاد های نظارتی در نیویورک در پی همکاری و توطئه چینی ایلیا لیختنشتاین(Ilya Lichtenstei)، 34 ساله و همسرش، هدر مورگان(Heather Morgan)، در جهت پول شویی 119754 رمزارز، آنها را دستگیر کرد. شایان ذکر است که این پول شویی از پلتفرم محبوب معاملات رمزارزها ، Bitfinex انجام شد. خانم لیختنشتاین و آقای مورگان طی آن ، بالغ بر 2000 تراکنش غیرقانونی انجام دادند. آنها به منظور پنهان کردن ردپای خود، حساب‌هایی را با هویت جعلی می ساختند و از ترفند «chain hopping» استفاده می‌کردند. این ترفند در بین کلاهبردان رمزارزی شناخته می شود که طی آن، آنها رمزارز سرقت شده خود را  به سرعت تغییر می دهند و بسیاری از رمزارزهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان های ویژه در این زمینه توانستند به وسیله کلیدهای خصوصی متعلق به کیف پول حاوی وجوه غیرقانونی به پرونده هایی دسترسی پیدا کنند.

انتظار می رود این دو مظنون روز سه شنبه برای نخستین بار در دادگاه حاضر شوند.

لیزا اودنس موناکو (Lisa Oudnes Monaco) ، قائم‌مقام دادستان کل ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای تاکید کرده است که مجرمان نمی توانند درآمد حاصل از عملیات غیر قانونی خود را با استفاده از رمزارزها پوشش دهند:

“به لطف اجرای دقیق قانون، این وزارت یک بار دیگر نشان داد که چگونه می توان پول سرقت شده را در هرشکلی که باشد ، پیگیری و دنبال کند.”

مقامات فدرال موفق شدند که 94000 رمزارز سرقت شده از این هک را مصادره کنند.

هفته گذشته، تقریباً همان مقدار بیت کوین از یک کیف پول رمزارزی در رابطه با هکر های صرافی Bitfinex جابه جا شد.

در ماه نوامبر(آبان-آذر)، دولت ایالات متحده مجوز فروش 56 میلیون دلار درآمد حاصل از کلاهبرداری BitConnect را دریافت کرد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع