زمان خبر:11 دقیقه قبل

پلتفرم وام‌دهی محبوب امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) Aave، پس از ماه‌ها تلاش برای ورود به دنیای رسانه‌های اجتماعی، بالاخره موفق شد.

روز دوشنبه، استانی کولچوف (Stani Kulechov)، بنیانگذار Aave، راه‌اندازی لنز را اعلام کرد، چیزی که در توئیتر به عنوان یک پروتکل رسانه اجتماعی باز و قابل ترکیب با Web3 به هر کسی اجازه می‌دهد یک نمایه رسانه اجتماعی ناشناس ایجاد کند و برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی جدید بسازد.

این راه‌اندازی در زمانی انجام می‌شود که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز و ناشناس بار دیگر موضوع داغ بحث ها هستند. قابلیت همکاری و ترکیب‌پذیری از ویژگی‌های کلیدی پلتفرم جدید لنز خواهد بود. به گفته وب سایت لنز، نام پروتکل از Lens Culinaris گرفته شده است، یک “گیاه بلند و شاخه دار” که “رابطه همزیستی با برخی باکتری های خاک را دارد”. اگر ریشه‌ها در زمین رها شوند، منبع نیتروژن را برای اطرافیانش فراهم می‌کنند.”

به همین ترتیب، لنز به‌عنوان پلتفرمی عمل می‌کند که توسعه‌دهندگان در حالی که در حال رشد و استفاده از پایگاه مشترک کاربران هستند می‌توانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را ایجاد کنند.

کولچوف در مصاحبه ای با کوین دسک گفت: “بخش جالب این است که هر برنامه باعث رشد مسائل اجتماعی می شود، اساساً توسعه دهندگان نیاز کمتری به هک کاربران برای رشد دارند، در عوض می توان تمرکز را به سمت تجربه کاربری بهتر و انسانی تر تغییر داد.”

به گفته وب‌سایت لنز، این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد پروفایل‌های مبتنی بر NFT ایجاد کنند که می‌توانند پست‌ها، انتشارات و تاریخچه دنبال‌کنندگان را ذخیره کنند. ویژگی های اشتراک درآمد برای محتوای میزبانی شده در IPFS یکی دیگر از امکانات لنز می باشد. همچنین دارای حاکمیت داخلی برای گروه هایی است که دارای دنبال کنندگان مشترک هستند. این پروتکل بر روی بلاکچین پالیگان ساخته شده است.

طبق وب‌سایت لنز، یک برنامه کمک هزینه برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های کاربردی را بر اساس پروتکل بسازند در حال حاضر باز است و یک برنامه اجتماعی خانگی طراحی شده برای نشان دادن نحوه استفاده از پلتفرم به زودی ارائه می‌شود. وقتی از کولچوف در مورد جدول زمانی سؤال شد به CoinDesk گفت که این برنامه اجتماعی در سه ماهه اول سال 2022 (سه ماهه آخر 1400) منتشر خواهد شد.

این حرکت از Aave به دنبال استخدام ماه گذشته دانشمند داده توئیتر جولین گیلارد است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Coindesk



منبع