زمان خبر:2 ثانیه قبل

بنابر گزارش رویترز-واشنگتن، ناظران ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کردند شرکت تسلا 578,607 وسیله نقلیه را در ایالات متحده فرا می خواند، زیرا ممکن است عابران پیاده متوجه نزدیک شدن وسیله نقلیه، در صورت غیرفعال بودن صداهای هشداردهنده، نشوند.

تحت نظارت فزاینده اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، تسلا (NASDAQ:TSLA) طی چهار ماه گذشته 10 فراخوان در ایالات متحده صادر کرده است.

این سازنده خودروهای الکتریکی برخی از خودروهای مدل S، مدل X، مدل Y و مدل 3 مدل 2020-2022 را فراخوان می‌کند زیرا «عملکرد Boombox» اجازه می‌دهد صداها از طریق بلندگوی خارجی در حالی که خودرو در حرکت است پخش شود.

NHTSA گفت این وسایل نقلیه با استاندارد ایمنی فدرال وسایل نقلیه موتوری، در مورد حداقل الزامات صدا برای وسایل نقلیه الکتریکی مطابقت ندارند.

تسلا بروزرسانی نرم‌افزاری را انجام خواهد داد که عملکرد Boombox را زمانی که خودرو در حالت‌های Drive،Neutral و Reverse قرار دارد غیرفعال می‌کند. بسیاری از فراخوان های اخیر تسلا برای رفع مشکلات نرم افزاری بوده است.

تسلا گفت که از هیچ گونه تصادف، جراحت یا تلفات مرتبط با فراخوان اطلاعی ندارد.

به گفته این خودروساز، پس از اینکه تسلا “Boombox” را در دسامبر 2020(آذر 1399) معرفی کرد، NHTSA درخواست اطلاعاتی را در ژانویه 2021(دی 1399) صادر کرد. در ماه‌های بعد چندین جلسه مجازی در مورد این موضوع برگزار شد.

تسلا گفت، در ماه سپتامبر(شهریور)، NHTSA تحقیقات مربوط به این موضوع را ارتقا داد. در ماه اکتبر(مهر)، تسلا از آزمایش‌ها و منطق استفاده شده برای تعیین انطباق Boombox دفاع کرد. تسلا پس از دو روز جلسه در ماه گذشته با فراخوان موافقت کرد.

Boombox از بلندگوی سیستم هشدار عابر پیاده (PWS) استفاده می کند و کاربران می توانند صداها را سفارشی کنند.

بر اساس قوانین تعیین شده توسط کنگره، خودروسازان باید هنگام حرکت با سرعت 18.6 مایل در ساعت (30 کیلومتر در ساعت) صداها را به وسایل نقلیه الکتریکی اضافه کنند تا از آسیب دیدگی عابران پیاده، دوچرخه سواران و نابینایان جلوگیری شود.

شنیدن صدای وسایل نقلیه الکتریکی در سرعت های پایین، از موتورهای بنزینی سخت تر است. NHTSA قبلاً گفته بود در سرعت‌های بالاتر، صدای لاستیک، مقاومت باد و سایر عوامل نیاز به صداهای هشدار را از بین می‌برد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Investing



منبع