زمان خبر:4 ثانیه قبل

بی‌بی‌سی مستندی با محوریت یک معامله‌گر ارز دیجیتال 20 ساله تهیه کرده است که ظاهراً 50 دلار را در سال گذشته به ثروت 8 میلیون دلاری تبدیل کرده است.
این مستند “میلیونر رمزارزی” نام داشت و داستان “هناد حسن(Hanad Hassan)” ساکن در بیرمنگام را دنبال می‌کرد که ادعا می‌کند در یک سال حدود 16،000،000 درصد بازدهی از معامله دارایی‌های رمزارزی نامشخص داشته است.
این داستان قرار بود این هفته پخش شود و بررسی کند که چگونه حسن پس از ثروت جدیدش به جامعه بازپرداخت کرده است، اما بعد از اینکه گاردین در 10 فوریه(22 بهمن) گزارش داد که در مورد تحقیقات بی‌بی‌سی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود، این برنامه متوقف شد:
گاردین از بی‌بی‌سی پرسید که آیا به بازده‌های مالی ادعایی‌اش اطمینان دارد یا خیر و این سوال را مطرح کرد که چرا در مطالب تبلیغاتی برنامه به تعطیلی ناگهانی رمزارزی اورفانو حسن در ماه اکتبر(مهر 1400) اشاره نشده است.

جیم واترسون(Jim Waterson)، سردبیر رسانه‌ای گاردین نوشت: “بی‌بی‌سی به سرعت اعلام کرد که این برنامه را پس گرفته است، اما در مورد بررسی‌های سرمقاله‌اش اظهارنظر دیگری نکرد.”
در یک داستان تبلیغاتی که اکنون حذف شده، برای این مستند در وب سایت بی بی سی (که هنوز هم می توان آن را از طریق web.archive.org پیدا کرد)، گزارش شد که حسن ابتدا 50 دلار را در سه ماهه اول 2021 به 1 میلیون دلار تبدیل کرده بود.«کریپتوکارنسی ویژه» خودش را به امور خیریه اهدا می کند.
مشخص نیست که حسن چگونه 7 میلیون دلار باقیمانده از رقم 8 میلیون دلاری گزارش شده را به دست آورده است، زیرا بی‌بی‌سی جزئیات مربوط به “ارزش خالص” او و نحوه تولید پول بین سه ماهه اول و چهارم 2021 را مشخص نکرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع