زمان خبر:25 دقیقه قبل

بانک زامبیا گفته است که انتظار دارد مطالعه خود را برای تعیین امکان‌سنجی راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) قبل از پایان سه ماهه آخر سال 2022 تکمیل کند.

کاهش شکاف محرومیت مالی

بانک مرکزی زامبیا گفته است که انتظار دارد یک مطالعه تحقیقاتی را تکمیل کند که مزایای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در سه ماهه چهارم سال 2022(پاییز1401) بررسی می کند. این بانک که مزایا و معایب ایجاد یک ارز دیجیتال را ارزیابی کرده است، می گوید یافته های این مطالعه به آن کمک می کند تا تعیین کند که آیا راه اندازی CBDC مفید است یا خیر.

طبق گزارش بلومبرگ، بانک زامبیا، مانند برخی از همتایان خود در قاره آفریقا، می‌خواهد یک ارز دیجیتال راه‌اندازی کند، زیرا معتقد است این اقدام پتانسیل کاهش شکاف محرومیت مالی و کاهش هزینه‌های تراکنش را دارد. با این حال، قبل از راه اندازی CBDC، بانک مرکزی گفت که باید یافته های این مطالعه را درک کند.

Nkatya Kabwe، سرپرست ارتباطات بانک مرکزی توضیح داد: “نتایج این تحقیق بخشی از ورودی ملاحظات سیاستی در مورد معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی در زامبیا خواهد بود.”

کریپتو ارز قانونی نیست

علاوه بر افزایش بالقوه مشارکت شهروندان در اقتصاد رسمی، این گزارش گفت که CBDCها احتمالاً ردیابی تراکنش را بهبود می بخشند. آنها همچنین احتمالاً ایمنی و کارایی سیستم های پرداخت را افزایش می دهند.

در همین حال، گزارشی مبنی بر اینکه بانک مرکزی زامبیا قرار است تحقیقات خود را در مورد CBDC ها قبل از پایان سال تکمیل کند، چند روز پس از آن منتشر می‌شود که بنا به گزارش‌ها این بانک مجدداً تکرار کرد که ارزهای دیجیتال پول قانونی نیستند. این سازمان افزود: «افرادی که می‌خواهند با آن‌ها سر و کار داشته باشند، باید درک روشنی از تمام خطرات ناشی از چنین ابزارهای پرداخت و سرمایه‌گذاری داشته باشند».

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:news.bitcoin



منبع