زمان خبر:53 ثانیه قبل

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، که اخیراً به‌خاطر طرفداری از رمزارزها شهرت بیشتری پیدا کرده است، یکی از NFT‌های خود را فروخته است. ولی طبق داده‌های موجود، ظاهراً این توکن دیجیتال به جای یک خریدار واقعی، به سازندگان آن فروخته شده است!

بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس است، به نظر می رسد این توکن غیرمثلی (NFT) بخشی از مجموعه “رئیس دولت، 2022” باشد که خریدار آن را به قیمت حدود 170000 دلار یا حدود 1800 واحد SOL خریداری کرده است. 

نکته جالب توجه اینجاست که کیف پولی که برنده حراج این NFT شد، توسط سازندگان مجموعه NFT ملانیا تامین مالی شده است.

نمایندگان وی در بیانیه ای از معرفی خریدار این NFT خودداری کرده اند ولی اظهار داشتند که ماهیت پروتکل های بلاکچین “واضح و مشخص” است.

توکن های غیرمثلی و تجارت شستشو

در فضای کریپتو، فعالیت‌های ملانیا اغلب «تجارت شستشو» نامیده می‌شود. هنگامی که یک معامله گر عمداً یک NFT یا مثلاً یک اوراق بهادار را به منظور تغذیه اطلاعات نادرست در بازار خرید و فروش می کند، به آن تجارت شستشو می گویند.

در برخی موارد، معامله گران و کارگزاران برای اجرای معاملات شستشو با یکدیگر تبانی می کنند، در حالی که در شرایط دیگر، خود سرمایه گذار، هم به عنوان خریدار و هم در قالب فروشنده یک NFT، در یک معامله شستشو حضور دارد. به عبارت دیگر، برای انجام معاملات شستشو، فروشنده و خریدار هر دو باید یکسان باشند.

برخی از مطالعات انجام شده مدعی هستند که بیش از 80 درصد از معاملات NFT در بازار LooksRare معاملات شستشو هستند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: bitcoinist



منبع