زمان خبر:3 دقیقه قبل

بیت کوین با توجه به مدل انباشت به جریان و رگرسیون لگاریتمی، طبق ادعای مرد پشت آنها – PlanB – تا پایان سال آینده(آذر1402) به سمت 100000 دلار می رود. این اتفاق علی‌رغم شکست‌های اخیر S2F و «بدترین سناریوی» این تحلیلگر رخ می‌دهد.

100 هزار دلار به ازای هر بیت کوین در سال 2023؟

PlanB، نام مستعار ناشناس توییتری  پشت مدل محبوب انباشت به جریان و اشکال دیگر آن، اخیراً پیش‌بینی تا حدودی مطلوب دیگری درباره مسیر قیمت بیت کوین منتشر کرده است.

با استفاده از S2F و رگرسیون لگاریتمی، تحلیلگر اظهار کرد که ارز دیجیتال اصلی تا پایان سال 2023 به قیمت شش رقمی خواهد رسید.

بعداً، PlanB توضیح داد که بیت‌کوین را با دارایی‌های دیگری مانند طلا که ارزش بازار آن 10 تریلیون دلار و نسبت سهام به جریان آن حدود 60 است و املاک و مستغلات مقایسه کرده است. نسبت S2F دومی 100 است، با ارزش بازاری ده برابر بزرگتر از طلا.

به این ترتیب، او نتیجه‌گیری کرد: «واقعاً من را شگفت‌زده می‌کند اگر بیت‌کوین پس از هاوینگ بعدی هنگامی که S2F بیت کوین  بیشتر از 100 باشد، ارزش بازاری کمتری نسبت به طلا داشته باشد». هاوینگ بعدی قرار است در اوایل سال 2024 انجام شود.

اشتباهات و شکست های قبلی

مدل انباشت به جریان، انباشت را اندازه ذخایر موجود (یا ذخایر) و جریان را به عنوان عرضه سالانه بیت کوین های جدید در گردش می بیند. در میان گاوهای بیت کوین محبوبیت زیادی به دست آورد، زیرا تا همین اواخر کاملاً دقیق بود و پیش بینی های قیمت بسیار مثبتی را ارائه می کرد.

با این حال، یکی از آن پیش‌بینی‌ها پیش‌بینی می‌کرد که بیت‌کوین تا پایان سال گذشته به 100000 دلار و فراتر از آن برسد، که بدیهی است که عملی نشد. به این ترتیب، تعداد منتقدان S2F افزایش یافت.

PlanB مدل دیگری داشت که او آن را «مدل کف» یا «بدترین سناریو» نامید که برای چندین ماه متوالی دقت بالایی را به نمایش گذاشت. با این حال، در نوامبر(آبان) و دسامبر(آذر) سال گذشته نیز شکسته شد زیرا قیمت بیت کوین را 98000 دلار برای اولی و 135000 دلار در پایان دومی پیش بینی کرد.

علیرغم این اشتباهات، به نظر می رسد PlanB نسبتاً مطمئن است که بیت کوین به ناچار به قیمت شش رقمی خواهد رسید حتی اگر چند سال بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت طول بکشد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:cryptopotato



منبع