زمان خبر:43 ثانیه قبل

(رویترز) – یکی از مدیران ارشد این غول دفاعی روز چهارشنبه گفت که علاقه تایلند به جنگنده های رادارگریز F-35 Lockheed Martin (NYSE:LMT) واقعی است، اما مجوز خرید این جت ها به دولت ایالات متحده بستگی دارد.

تیم کیهیل (Tim Cahill)، معاون ارشد تجارت جهانی لاکهید مارتین، در حاشیه نمایشگاه هوایی سنگاپور، تایید کرد که تایلند ابراز علاقه کرده است، اما گفت “هیچ خبری رسمی وجود ندارد که من از آن مطلع باشم.”

در ماه ژانویه (دی)، نیروی هوایی این کشور حدود 413 میلیون دلار را برای تهیه چهار فروند از این جت ها کنار گذاشت. اما پیش از این، مارشال ناپادج دوپاتمیا، رئیس نیروی هوایی این کشور گفته بود که تایلند علاقه مند به خرید 8 فروند F-35 است.

کیهیل گفت: “این یک تصمیم سیاستی دولت ایالات متحده خواهد بود. من فکر می‌کنم وعده‌هایی وجود دارد، اما صادقانه بگویم نمی‌دانم دولت ایالات متحده در این مورد چه تصمیمی خواهد گرفت.”

F-35، یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده صادراتی جهان محسوب می شود که تنها به نزدیک ترین متحدان ایالات متحده فروخته می شود. در منطقه هند و اقیانوس آرام، تنها استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور دارای این جت می باشند. دفتر امور نظامی و کنگره سیاسی وزارت امور خارجه ایالات متحده بلافاصله به درخواست اظهارنظر در خارج از ساعات اداری پاسخ نداد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Investing



منبع