.
مدتی است که احتمال جنگ روسیه و اوکراین سرتیتر خبرگزاری‌ها بوده است و تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی گمانه‌زنی‌های متفاوتی دراین‌باره داشته‌اند. نکته حائز اهمیت این است که تبعات اقتصادی این اخبار و وقوع این جنگ در بازارهای مختلف اقتصادی چگونه خواهد بود. باید گفت هر جنگی می‌تواند منجر به ریسک ‌گریزی مردم در معاملات مالی‌شان شود و معمولا افراد را به سمت سرمایه‌گذاری‌های امن‌تر سوق می‌دهد.
.
معمولا مردم در شرایط جنگی به سرمایه‌گذاری در طلا روی می‌آورند؛ چراکه دارایی کم‌ریسکی است و مقبولیت بالایی در سراسر جهان دارد. به همین دلیل می‌توان بازار طلا و نفت را بازارهای حساسی در این برهه زمانی دانست. این نکته شایان ذکر است که انس جهانی طلا هم اخیرا روند صعودی به خود گرفته است.
.
به‌علاوه پیش‌بینی می‌شود در این شرایط بازارهای سرمایه‌گذاری مانند سهام و رمزارزها در ابتدا ریزشی باشند؛ چراکه مردم برای ایجاد شرایط امن اقتصادی در طول جنگ نیاز به نقدینگی دارند و در صورت ادامه‌دار شدن جنگ، این احتمال وجود دارد که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل خاصیت غیرمتمرکز بودن رشد چشمگیری را تجربه کند.
.
*در حال حاضر نشانه‌های امیدبخشی در بازار دیده نمی‌شود و وال‌های بیت‌کوین کماکان در حال فروش هستند. باتوجه به هیجانی بودن بازار و نبود دامنه نوسانی مشخص، این احتمال می‌رود که در صورت ایجاد روند نزولی در بیت‌کوین این رمزارز مجددا تا مرز ۳۰ هزار دلار پایین بیاید و درصورتی‌که حملات جنگ احتمالی روسیه و اوکراین هوایی و دریایی باشد و تنش‌ها بالا برود، ممکن است به‌طور ناگهانی ریزش قیمت اتفاق بیفتد.
.
گفتنی است اکنون موضوع دیگر صرفا کشور اوکراین نیست و هرگونه اقدام در این کشور باعث ایجاد بزرگ‌ترین خطر در خاک اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون خواهد بود.
.
به نظر شما این جنگ به وقوع می‌پیوندد؟
.
منبع: پرشیابلاکچین
.
اهمیت: مهم
.
#ارزدیجیتال #حمله_روسیه #اوکراین #جنگ #تبعات_جنگ #طلا #سهام #بورس #کریپتو