کاردانو در تلاشی برای ایمن سازی بیشتر شبکه خود در برابر بازیگران بد، بلاک چین با قابلیت قرارداد هوشمند، فاش کرده است که باگ بانتی(bug bounty) را برای هر کسی که هر گونه آسیب پذیری را در شبکه کشف کرده و به تیم توسعه دهندگان آن گزارش می دهد، دو برابر می کند.

کاردانو جوایز bug bounty را دو برابر می کند

بر اساس اطلاعات موجود، برنامه پاداش باگ پروژه به رهبری چارلز هاسکینسون دارای یک سیستم پاداش چهار سطحی برای اشکالات موجود در کیف پول کاردانو یا Cardano Node است.

پیش از این، هر آسیب‌پذیری کم‌ریسکی که در کیف پول کاردانو یافت می‌شد، 300 دلار جایزه داشت که اکنون به 600 دلار افزایش یافته است. آسیب پذیری های متوسط ​​اکنون 2000 دلار جایزه دریافت می کنند، در حالی که آسیب پذیری های پرخطر 6000 دلار دریافت می کنند.

در نهایت، یک هکر کلاه سفید که یک آسیب‌پذیری مهم را تشخیص دهد، 7500 دلار پاداش می‌گیرد. آسیب‌پذیری بحرانی بالاترین پاداش را به خود اختصاص می‌دهد، زیرا باید فوراً باگ‌ها بررسی شوند.

از سوی دیگر، آسیب‌پذیری‌ها یا باگ‌های کشف شده در نودهای Cardano پاداش بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. اشکالات با آسیب کم پاداش 800 دلاری را به خود جلب می کند. اشکالات با آسیب متوسط ​​4000 دلار دریافت می کنند. آسیبهای بالا 10000 دلار دریافت می کنند، در حالی که آسیبهای بحرانی با 20000 دلار پاداش دریافت می کنند.

لازم به ذکر است که بنیاد کاردانو اعلام کرده است که جوایز افزایش یافته تنها به مدت شش هفته از 14 فوریه(25بهمن) تا 25 مارس 2022(5 فروردین1401) ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، این بنیاد طی سه ماه گذشته 11 گزارش دریافت کرده است و 2300 دلار پاداش به دو هکری که کشفیات آنها واقعی بوده است، پرداخت کرده است.

هکرهای کلاه سفید و اکوسیستم کریپتو

شکی وجود ندارد که صنعت کریپتو یک اکوسیستم دائما در حال رشد و پویا است که به کمک هکرهای کلاه سفید برای کمک به پروژه‌های موجود در سیستم در برابر آسیب‌پذیری‌ها و هک‌ها نیاز دارد.

یک هکر کلاه سفید، به عبارت ساده، یک هکر امنیتی اخلاقی است که به دنبال حفره ها یا آسیب پذیری هایی است که بازیگران بد می توانند از آنها در یک پروژه استفاده کنند.

با توجه به ماهیت این صنعت، هکرهای کلاه سفید به دلیل نقش منحصر به فردی که در فضا دارند، به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

اخیراً، Tree of Alpha، یک هکر کلاه سفید محبوب در توییتر، توجه Coinbase را به آسیب‌ی جلب کرد که به بازیگران بد اجازه می‌داد کتابچه سفارش(اردر بوک) صرافی را به قیمت‌های دلخواه سوق دهند.

به غیر از او، هکر Poly Network گاهی اوقات به عنوان یک هکر کلاه سفید نامیده می شود، زیرا او سرمایه هایی را که در ابتدا از شبکه گرفته بود پس داد و با شبکه برای رفع آسیب پذیری های آن کار کرد.

یکی دیگر از هکرهای کلاه سفید که در چند وقت اخیر خبرساز شده است، یک محقق امنیتی Paradigm است که با Wormhole کار می کند تا چگونگی سوء استفاده از آن را به مبلغ 320 میلیون دلار را حل کند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:cryptoslate



منبع