زمان خبر:3 دقیقه قبل

در هفته گذشته، بحث‌های زیادی در مورد مسدود کردن حساب‌های ارز دیجیتال کانادایی که با کاروان آزادی کامیون‌داران کانادایی مرتبط هستند، وجود داشته است. در میان گفتگوهای موضوعی، باید تاکید کرد که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین و اتریوم را نمی توان مستقیماً درون شبکه مسدود کرد. با این حال، دولت کانادا می‌تواند با درخواست از نهادهای متمرکز مانند صرافی‌های ارز دیجیتال و پردازشگرهای پرداخت، آدرس‌های ارز دیجیتال خاصی را علامت‌گذاری کند و فراتر از آن، حتی وجوه را مسدود کند.

مقامات کانادایی می توانند آدرس های رمزنگاری را علامت گذاری کنند و صرافی ها را تهدید کنند، اما نمی توانند بیت کوین را مسدود کنند

هفته گذشته، دولت کانادا و نخست‌وزیر جاستین ترودو، قانون شرایط اضطراری این کشور را مورد استناد قرار دادند و سیاست تامین مالی تروریسم کانادا را به منظور کاهش کمک‌های ارزهای دیجیتال به تصویب رساندند. ترودو و دولت این کار را برای سرکوب معترضانی که خیابان های اتاوا را اشغال کرده بودند انجام دادند.

دولت کانادا موفق شد Gofundme را وادار کند که جمع‌آوری کمک مالی کاروان آزادی را تعطیل کند و 34 آدرس رمزنگاری را که ادعا می‌شد با جمع‌آوری‌های کمک مالی رمزارزی مرتبط هستند، علامت‌گذاری کرد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که پلیس کانادا نامه‌هایی را به بانک‌ها و صرافی‌های دارایی‌های رمزنگاری ارسال کرده و اصرار داشت که شرکت‌ها از تسهیل هرگونه تراکنش برای آدرس‌های علامتگذاری شده فوق‌الذکر دست بردارند.

به گفته تعدادی از موسسات مالی و شرکت های رمزنگاری،در حقیقت پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا (RCMP) نامه ها را ارسال کرده است. علاوه بر این، گزارش دیگری حاکی از آن است که یک قاضی دادگاه عالی انتاریو به موسسات مالی دستور داده است تا هر گونه دارایی مرتبط با کاروان آزادی از جمله دارایی های دیجیتال را مسدود کنند.

بنا بر گزارش ها، این دستور از یک “جلسه محرمانه” که توسط ساکنان اتاوا و وکیلی به نام پل چمپ(Paul Champ) آغاز شده بود، صادر شده است. Champ به مطبوعات توضیح داد: “می توانم تأیید کنم که این اولین انسداد دارایی موفق در کانادا است که بیت کوین و صر افیهای ارزهای دیجیتال را هدف قرار می دهد.”

در همین حال، علی‌رغم تیترهای خبری که در مورد مسدود کردن مستقیم دارایی‌های کریپتو صحبت می‌کنند، باید توجه داشت که این امر تنها با تهدید اعمال و هدف قرار دادن خروجیهای رمزارز به فیات امکان‌پذیر است.

غیرممکن است که آدرس بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) را مسدود کرده و آن را برای مالک بی فایده کنید. تنها راه برای انجام این کار استفاده از زور یا تهدید به حبس یا مرگ و در نهایت به دست آوردن کلیدهای خصوصی صاحب ارز دیجیتال است. به همین دلیل است که جمع‌آوران سرمایه، مانند صندوق BTC که 21 بیت کوین جمع آوری کرد، از کنترل‌های چند امضایی استفاده می‌کنند.

به گفته توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که پشت کیف پول بیت‌کوین غیرحضانتی Nunchuk قرار دارند، یک نامه دستوری انسداد دارایی برای تیم ارسال شد. نونچوک به دادگاه عالی انتاریو نامه نوشت و به دادگاه گفت که نمی تواند از دستورات پیروی کند.

در نامه تیم Nunchuk آمده است: «قاضی محترم دادگاه عالی انتاریو، Nunchuk یک کیف پول بیت‌کوین برای دفاع شخصی، مشارکتی و چند امضایی است. ما یک ارائه دهنده نرم افزار هستیم، نه یک واسطه مالی امنیتی. استفاده از نرم افزار ما رایگان است. در حالی که از حریم خصوصی محافظت می کند، به افراد کمک می کند تا تک نقاط خرابی را حذف کنند و بیت کوین را تا حد امکان ایمن ذخیره کنند. نامه نونچوک می افزاید:

ما هیچ اطلاعات شناسایی کاربر را به جز آدرس های ایمیل جمع آوری نمی کنیم. ما کلید نداریم بنابراین: «دارایی‌های کاربران ما را نمی‌توان غیرفعال کرد.» «[ما] نمی‌توانیم «تراکنش‌ها را مسدود کنیم.» ما از «وجود، ماهیت، ارزش و مکان» دارایی‌های کاربران خود اطلاعی نداریم. متوجه باشید دفاع از اموال خود و کلیدهای شخصی چگونه کار می کنند. وقتی دلار کانادا بی ارزش است، ما برای کمک به شما حاضر خواهیم بود.

جسی پاول، مدیر عامل Kraken: “ما نمی توانیم از شما محافظت کنیم – به رمزارزهای واقعی پایبند باشید”

جسی پاول(Jesse Powell)، مدیرعامل کراکن در توییتر توضیح داد که اگر مردم نگران مسدود شدن وجوه رمزنگاری خود هستند، نباید رمزارز را در پلتفرم‌های متمرکز نگه دارند. پاول در پاسخ به کسی که درباره مسدود کردن وجوه صرافی‌های رمزنگاری اظهار نظر می‌کرد، گفت که  “100٪” همین اتفاق افتاده است.

پاول در توییتی نوشت: “100٪ بله، این اتفاق می افتد / خواهد افتاد و 100٪ بله، ما مجبور خواهیم شد از این قانون پیروی کنیم.” «اگر در مورد آن نگران هستید، وجوه خود را نزد هیچ متولی متمرکز/قانونگذاری شده نگهداری نکنید. ما نمی توانیم از شما محافظت کنیم.» . در توییت بعدی، پاول بحث کرد که استفاده از زنجیره برای توکن های ذخیره برتر مانند استیبل کوین ها نیز ممکن است ایمن نباشد.

پاول گفت: «شما لزوماً فقط به خاطر استفاده از زنجیره ایمن نیستید. «توکن‌های ذخیره برتر با صدور و بازخرید متمرکز، مانند USDT و USDC، کنترل متمرکز عملکرد مسدود کردن را دارند که می‌توان آن را به راحتی مانند یک حساب بانکی کنترل کرد. به ارزهای دیجیتال واقعی پایبند باشید.» هر دو صادرکننده USDC و USDT آدرس‌های خاص استیبل کوین را در گذشته مسدود کرده‌اند.

در جولای 2020، کنسرسیوم مرکز Circle پس از دریافت درخواستی از مجری قانون، 100000 دلار USDC را در لیست سیاه قرار داد. تتر صدها آدرس USDT را در لیست سیاه قرار داده است و ماه گذشته، این شرکت 160 میلیون دلار USDT را مسدود کرد. بنابراین، در حالی که صرافی‌های ارز دیجیتال، پردازنده‌های پرداخت کریپتو، مؤسسات مالی و بانک‌ها می‌توانند «تسهیل هرگونه تراکنش» را برای آدرس‌های کریپتو متوقف کنند، دارایی‌های غیرمتمرکز یا «کریپتو واقعی» را نمی‌توان کنترل کرد مگر اینکه کلید خصوصی حساب‌ها توسط تهدید یا زور فیزیکی گرفته شود.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.



منبع