زمان خبر:32 دقیقه قبل

تیم فوتبال Denver Broncos ایالات متحده برای فروش گذاشته شده است و یک DAO ممکن است مالک بعدی باشد.

ESPN تخمین می زند که این تیم به قیمت 4 میلیارد دلار بفروش رسد، چیزی که DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) به دنبال خرید آن است. این تلاش توسط شان اوبراین، کهنه کار ۱۰ ساله بخش حقوقی سیسکو سیستمز، رهبری می شود. به گفته اوبراین، DAO همچنین به عنوان یک تعاونی ادغام می شود و شرکت کنندگان در DAO سهم مالکیت موازی تعاونی را خواهند داشت.

این تیم از زمانی که مالک آن، پت بولن، در سال 2017 (1396) درگذشت، توسط یک تراست اداره می‌شود. NFL نشان داده است که مایل است قرارداد تا شروع فصل 2022 بسته شود.

تیم Green Bay Packers در ویسکانسین متعلق به یک تعاونی اجتماعی است که برای اولین بار در سال 1923 (1301) در ساختاری مشابه آنچه که DAO برای خرید Denver Broncos استفاده می‌کند، ایجاد شده است. در سال 1980 (1358)، NFL قوانین جدیدی وضع کرد که مالکیت “غیرمتمرکز” مبتنی بر جامعه را که گرین‌بی پکرز از آن استفاده می‌کرد، ممنوع کرده است.

قوانین بیان می کنند که مالکیت باید توسط یک فرد خاص هدایت شود که حداقل 30درصد سهام تیم را دارد، البته استثناهای جزئی برای ساختار مالکیت خانواده ای وجود دارد. همچنین محدودیت 32 مالک برای یک تیم وجود دارد و فروش باید توسط NFL تأیید شود. در لیگ فوتبال کانادا نیز دو تیم ساختار مالکیت اجتماعی دارد: ساسکاچوان راگریدرز و وینیپگ بلو بمبرز.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Coindesk



منبع