زمان خبر:13 ثانیه قبل

در نتیجه تهدیدهای دولت کانادا مبنی بر مسدود کردن انواع وجوه از جمله رمزارزها و اقدامات اضطراری مسدود کردن 120 آدرس رمزنگاری بدون حکم دادگاه از طریق دستور ویژه، مردم کانادا وجوه خود را منتقل کردند تا از اقدامات دولت در امان بمانند. جیمز ملویل، یک روزنامه نگار اقتصادی از بریتانیا متوجه این برداشت های بانکی شده است.

اقدامات اضطراری دولت در پاسخ به اعتراضات کاروان آزادی آمده است. مجموعه‌ای از اعتراض‌ها و محاصره‌ها علیه قوانین کووید19 در کانادا، که به عنوان اعتراض به دستورات واکسن برای عبور از مرز ایالات متحده آغاز شد، به طور کلی به اعتراض در مورد دستورات کووید19 تبدیل شده است.

تظاهراتی که از 22 ژانویه (2 بهمن) آغاز شده بود، امروز پس از 24 روز پایان یافت که منجر به دستگیری 191 نفر و یدک‌کش شدن 57 خودرو شد. دولت کانادا تهدید کرده است که به بازداشت شدگان “سابقه کیفری” اضافه خواهد کرد. افراد موجود در این پرونده از انواع خاصی از مشاغل منع می شوند و حتی می توانند تروریست تلقی شوند.

در 14 فوریه (25 بهمن)، دولت کانادا تصمیمی بحث برانگیز برای استناد به قانون شرایط اضطراری گرفت. این باعث شد که پلتفرم‌های تامین مالی جمعی و رمزارزها تحت قانون تامین مالی تروریسم تنظیم شوند. استفاده دولت از اختیارات اضطراری، برای اولین بار در 50 سال گذشته، حتی سیاستمداران را نیز متعجب کرد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت که هدف صرفاً “مقابله با تهدید کنونی و تحت کنترل گرفتن اوضاع است.”

در 19 فوریه (30 بهمن)، راسل برند، کمدین و بازیگر انگلیسی، ویدئویی در یوتیوب منتشر کرد که در آن از اقدامات نخست وزیر کانادا انتقاد کرد و در آن درباره تحریم های اعمال شده علیه کامیون داران کانادایی اظهار نظر کرد. علاوه بر این، او از مسدود شدن حساب های بانکی و دارایی های دیجیتال انتقاد کرد. برند اقدامات ترودو را بیشتر شبیه استبداد خواند تا دموکراسی. جسی پاول، مدیرعامل کراکن، گفت که شرکت‌ها چاره‌ای جز پیروی از دولت کانادا ندارند، حتی اگر برخلاف میل آن ها باشد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Coinquora



منبع