زمان خبر:3 ثانیه قبل

به گزارش وب سایت خبری investing به نقل از یک تحلیلگر، احتمالاً شرکت مالی سافت بانک (SoftBank Group) سهام خود در غول تجارت الکترونیک چینی علی‌بابا (NYSE:BABA) را به زودی کاهش می‌دهد، زیرا این شرکت فناوری ژاپنی از طریق دومین صندوق سرمایه گذاری Vision Fund خود در استارت‌آپ‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که سهام آنها در بورس لیست نشده است، سپس سهام آنها را بازخرید می کند.

آتل گویال، تحلیلگر Jefferies در یادداشتی نوشت: “سافت بانک در سه ماهه گذشته 20 میلیون سهام علی بابا را فروخته و احتمالاً در سال 2022 این رقم بیشتر خواهد شد.” طبق برآورد گویال، در صورت حفظ سرعت فعلی سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و خرید مجدد سهام به عنوان بخشی از برنامه ۱ تریلیون ینی (۸.۷ میلیارد دلار) که ماه نوامبر (آبان) خبر آن اعلام شد، این گروه امسال به ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار پول نقد نیاز خواهد داشت.

در حالی که سافت بانک در اوایل ماه جاری اعلام کرد هیچ ارتباطی بین ثبت تسهیلات سهام علی بابا در ایالات متحده و هرگونه برنامه برای فروش سهام آن وجود ندارد، این گروه بعد از فسخ قرارداد فروش شرکت طراح تراشه Arm به انویدیا (NASDAQ: NVDA)، برای کاهش سهام های خود تحت فشار قرار گرفته است.

گفتنی است که نسبت وام به ارزش سافت بانک در پایان ماه دسامبر (دی ماه) از 19 درصد سه ماه قبل از آن، به 22 درصد افزایش یافته است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع