زمان خبر:6 دقیقه قبل

تایلند در بازار ارزهای دیجیتال شتاب بیشتری می گیرد زیرا خرده فروشان و توسعه دهندگان املاک و مستغلات شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال کردند. نهادهای حاکمیتی این کشور به جای تلاش برای کاهش نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در میان شهروندان تایلند با ممنوع کردن تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال، یک چارچوب نظارتی ایجاد می‌کنند.

به گفته یک منبع ناشناس در وزارت دارایی، که ماه گذشته اطلاعاتی را در اختیار بانکوک پست قرار داد مبنی بر اینکه همه مالیات دهندگان، سرمایه گذاران و اپراتورهای استخراج که از ارزهای رمزنگاری شده به دست آورده اند، این چارچوب 15 درصد مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات ارزهای دیجیتال اعمال می کند و مشمول 15 درصد مالیات نگهداری می شود.

بانک مرکزی تایلند نیز تمایل خود را برای آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی در سه ماهه دوم سال 2022(بهار 1401) اعلام کرده است. علاوه بر این، این کشور توکن ابزاری خود، توکن TAT را راه اندازی خواهد کرد که بخشی از یک کمپین برنامه ریزی شده گردشگری رمزارز است.

برای افزودن به همه این رویدادها، آخرین پیشرفت در تایلند این است که بورس تایلند پشتیبانی از دارایی های دیجیتال را اضافه می کند که به معامله گران اجازه می دهد با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محبوب معامله کنند.

این رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال که در تایلند اتفاق می‌افتد، به نهادهای نظارتی و حاکمیتی این کشور چاره‌ای جز طراحی و پیاده‌سازی یک چارچوب نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال نمی‌دهد. مقامات مالی تایلند با وجود ترس از اینکه استفاده از آنها تهدیدی برای بخش مالی این کشور باشد، به تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت ادامه خواهند داد.

تایلند به جای پیروی از مسیری که سایر کشورها مانند چین برای سرکوب و ممنوعیت سرمایه‌گذاری و استخراج ارزهای دیجیتال در پیش گرفته‌اند، بررسی خواهد کرد که چگونه فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌تواند به نفع کشور باشد و یک چارچوب نظارتی ایجاد خواهد کرد که برای هر دو طرف، شهروندان و نهادهای حاکمیتی کشور، سودمند باشد.



منبع