.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیشب حدود یک ساعت سخنرانی علنی را ترتیب داد تا تصمیم خود را در مورد مناطق آزادی‌خواهِ اوکراین اعلام کند. طی این سخنرانی روسیه استقلال دو منطق جدایی‌طلب اوکراین را به رسمیت شناخته و با امضای سند استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، دستور داده است تا بر اساس این سند نظامیان روس با وظیفه صلح‌بانی در این دو منطقه مستقر شوند.
.
این تصمیم با واکنش رئیس‌جمهور اوکراین همراه بود و او اعلام کرد از هیچ‌چیز نمی‌ترسد و کشور را تسلیم نمی‌کند. زلنسکی همچنین از شرکای بین‌المللی درخواست اتحاد و اقدامات موثر کرده و تماس فوق‌العاده‌ای هم با رهبران فرانسه، اسپانیا و آمریکا برقرار کرده است.
.
دیگر کشورها نیز در این میان واکنش‌های مختلفی داشته‌اند. بایدن تا اطلاع ثانوی هرگونه معامله تجاری در دو منطقه دونتسک و لوهانسک را تحریم کرد و یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفته است به‌زودی تحریم‌ها علیه این دو منطقه تشدید خواهند شد.
.
تصمیم روسیه امکان هرگونه مصالحه‌ای را با اوکراین از میان برداشته است و حالا کشورهای غربی از ورود نیروهای نظامی روسیه به مناطق شرقی اوکراین به بهانه حفاظت از شهروندان نگران هستند.
.
تحریم‌های اقتصادی ایالات‌متحده چه تاثیری در اقتصاد جهانی دارد؟
.
منبع: nytimes
.
اهمیت: مهم
.
#روسیه #اوکراین #حمله_نظامی #فشاراقتصادی #ارزدیجیتال #جنگ #اقتصاد