زمان خبر:3 ثانیه قبل

به گفته Marathon Petroleum (NYSE:MPC) و اتحادیه، شرکت‌های نفتی به رهبری این شرکت و United Steelworkers (USW) روز جمعه با یک قرارداد ملی جدید برای 30000 کارگر آمریکایی در پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های شیمیایی و خطوط لوله موافقت کردند.

به گفته سه منبع آگاه، پس از تصویب این قرارداد، کارگران 12 درصد افزایش حقوق در دوره چهار ساله آن دریافت خواهند کرد.

جمال خیری، سخنگوی ماراتن گفت: «خوشحالیم که به یک توافقنامه کار چهار ساله رضایت‌بخش دوجانبه با United Steelworkers دست یافتیم.»

توماس کانوی، رئیس بین‌المللی USW در بیانیه‌ای گفت که عضویت نقش کلیدی ایفا کرده است.

کانوی گفت: «این صنعت با خواسته هایی روبرو شد که می توانست نسل ها پیشرفت چانه زنی جمعی را تضعیف کند. به لطف همبستگی اعضا و تلاش سخت کمیته (سیاست ملی چانه زنی نفت) ما، به یک توافق منصفانه دست یافتیم.

هر دو طرف شرایط توافق را فاش نکردند.

به گفته این منابع، مذاکرات بین ماراتن و Steelworkers تا اوایل این هفته که جلسات از سر گرفته شد متوقف شده بود.

مذاکرات در 31 ژانویه(11بهمن) زمانی که مذاکره کنندگان USW افزایش 9 درصدی طی سه سال را رد کردند و قرارداد فعلی را تمدید کردند، متوقف شد. اساس قرارداد فعلی تا زمان تصویب قرارداد جدید به قوت خود باقی خواهد ماند.

اتحادیه‌های محلی USW اکنون موافقت‌نامه ملی را با توافق‌نامه‌هایی در مورد مسائل مربوط به محل کار در هر پالایشگاه، کارخانه شیمیایی و خط لوله ترکیب کرده و قراردادهای ترکیبی را به رای تصویب خواهد گذاشت.

پس از توقف مذاکرات در 31 ژانویه، USW مجموعه‌ای از اعتراض‌ها را در خارج از پالایشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده انجام داد که به گفته منابع، شرکت‌های دیگر را وادار کرد تا ماراتون را برای از سرگیری مذاکرات و افزایش پیشنهاد دستمزد و همچنین حرکت در مورد موضوعات دیگر تحت فشار قرار دهند.

یکی از موضوعاتی که مدتهاست USW به دنبال آن بود، موافقت با انتصاب نمایندگان بهداشت و ایمنی اتحادیه در هر تأسیساتی است که در قرارداد جدید گنجانده شده است.

این منابع گفتند که افزایش دستمزدها به طور مساوی بین چهار سال تقسیم نمی شود.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:investing



منبع