زمان خبر:7 دقیقه قبل

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که یک هیئت منصفه فدرال، بنیانگذار BitConnect، ساتیش کومبانی (Satish Kumbhani) را به کلاهبرداری از سرمایه گذاران حدود 2.4 میلیارد دلار از طریق طرح وام دهی خود متهم کرده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری، کومبانی به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری، توطئه برای دستکاری قیمت، بهره برداری از یک فرستنده پول بدون مجوز و توطئه برای پولشویی در سطح بین المللی به دلیل “سازمان دهی یک طرح جهانی پانزی” متهم شد، درحالی که او ادعا می کرد فقط رمزارزها را معامله کرده است. با استفاده از وجوه سرمایه گذاران خود به سرمایه گذاران قبلی با وجوهی که از سرمایه گذاران بعدی دریافت کرده بود، بازپرداخت می کرد.

کومبانی قبلاً توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در اواخر سال 2021 (آذر-دی) به اتهامات مشابه، همراه با یکی دیگر از اعضای BitConnect، گلن آرکارو، شکایت کرده بود. آرکارو به اتهام مشابهی مربوط به BitConnect که توسط وزارت دادگستری در سپتامبر گذشته (شهریور 1400) ارائه شده بود، اعتراف کرد.

کنت پولیت جونیور، دستیار دادستان کل ایالات متحده در بیانیه ای گفت که استفاده از رمزارزها در جرایم بین المللی ادامه دارد.

«دپارتمان متعهد به محافظت از قربانیان، حفظ یکپارچگی بازار و تقویت مداخله جهانی خود برای مقابله به مجرمانی است که درگیر کلاهبرداری رمزارزها هستند. ما از همتایان خود در سراسر جهان به خاطر تلاش‌های مستمرشان تشکر می‌کنیم.”

رایان کورنر، مامور ویژه تحقیقات جنایی IRS، در بیانیه ای گفت که عوامل مخرب به طور فزاینده ای از رمزارزها استفاده می کنند.

او گفت: “با افزایش محبوبیت رمزارزها و جذب سرمایه‌گذاران در سرتاسر جهان، کلاهبرداران ادعایی مانند کومبانی از طرح‌های پیچیده‌تر برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند که اغلب میلیون‌ها دلار را به سرقت می برند.” با این حال آژانس ما به سنت دیرینه ما برای دنبال کردن پول، چه فیزیکی و چه دیجیتال، برای افشای طرح‌های مجرمانه و مجازات کلاهبرداران برای اعمال غیرقانونی، ادامه خواهد داد.

BitConnect در سال 2018 (1397) به طرز چشمگیری سقوط کرد و پلتفرم های مبادلات و وام دهی خود را ظرف یک هفته پس از دریافت دستور توقف از رگولاتورهای ایالتی تعطیل کرد. این شرکت تلاش کرد تا به افزایش درآمد از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) ادامه دهد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Coindesk



منبع