سخنگوی دستگاه قضا: اگر برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به‌موقع اقدام نکنیم، پشیمان خواهیم شد – پرشیا بلاکچین

ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه، گفته است اگر قبل از اینکه تعداد کلاهبرداری‌ها در حوزه پرشیا بلاکچین افزایش یابد، دستگاه‌های متولی برای قانون‌گذاری اقدام نکنند، پشیمانی به بار خواهد آمد.

به گزارش پرشیا بلاکچین و به نقل از ایران‌پرس،‌ ذبیح الله خداییان، سخنگوی دستگاه قضا، در نشست خبری امروز در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مشکل رمزارزها تأکید کرد:

محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه، از بانک مرکزی خواسته است هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل ورود پیدا کند و اگر قرار است ساماندهی یا ممنوعیتی اعمال شود، این کار انجام شود.

خداییان درباره برخورد با کسانی که در این عرصه کلاهبرداری کردند، گفت:

متأسفانه تاکنون کلاهبرداری‌های زیادی در رمزارزها صورت گرفته و پرونده‌های متعددی در دستگاه قضایی مانند پرونده کریپتولند تشکیل شده که این رمزارز تقریباً ۲۸۹ هزار کاربر داشته و گردش مالی ۶ ماهه آن حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده است  میزان کلاهبرداری که در آن صورت گرفت حدود ۴۲ میلیون دلار و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که با اقدام به‌موقع دستگاه قوه قضایی و ضابطین دادگستری قسمتی از اموال شناسایی و بین افراد متضرر توزیع شد.

وی تأکید کرد:

دستگاه‌های متولی نباید به‌راحتی از کنار این موضوع بگذرند و قبل از اینکه تعداد کلاهبرداری‌ها افزایش پیدا کند و تعداد بیشتری از مردم متضرر شوند، مسئولین مربوطه باید با همکاری دستگاه قضایی این معضل را حل کنند و اگر به‌موقع عمل نشود بعداً دچار پشیمانی خواهیم شد.

موردی یافت نشد.




منبع