.
اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و بریتانیا با توافق جمعی دسترسی برخی از بانک‌های روسیه را به سوئیفت قطع کرده‌اند. گفتنی است سوئیفت سیستم اصلی پرداخت بین‌المللی است که نقشی کلیدی در ارتباطات مالی بین‌بانکی در سراسر دنیا ایفا می‌کند و کشورهایی که به سوئیفت دسترسی ندارند، با مشکل بزرگی در اقتصاد بین‌الملل مواجه هستند.
.
در ادامه فشارهای تحریمی به روسیه دارایی‌های بانک مرکزی این کشور نیز مسدود خواهد شد و روسیه در دسترسی به دارایی‌های خارج از کشور خود با مشکل جدی پیش‌رو است. در بیانیه مشترک این کشورها آمده است که هدف اصلی منزوی کردن روسیه ازنظر مالی و ایجاد فشارهای اقتصادی در این کشور است.
.
گفتنی است روسیه برای صادرات نفت و گاز خود وابستگی شدیدی به‌شدت به سیستم سوئیفت دارد و این تحریم‌های مشترک را می‌توان سخت‌ترین اقداماتی دانست که تا به امروز علیه روسیه اعمال شده است. اما چرا تنها برخی از بانک‌های روسیه تحریم شده‌اند؟ تحلیل‌گران بر این باورند که انتخاب برخی از بانک‌های روسی نیز به‌اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود و درعین‌حال از تاثیر منفی بر اروپا جلوگیری خواهد کرد. بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود روسیه با وجود تحریم‌ها، از ارزهای دیجیتال برای معاملات خود استفاده نماید.
.
به نظر شما تحریم‌ روسیه به‌اندازه کافی بازدارنده بوده است؟
.
منبع: bbc
.
اهمیت: بسیارمهم
.
#سوئیفت #ارزدجیتال #روسیه #جنگ #تحریم #ایالات_متحده #فشاراقتصادی