.
با نزدیک شدن به ماه مارس، گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش نرخ بهره و تاثیر آن بر بازار شدت گرفته‌ است. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که با شروع سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت اوراق قرضه، دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام و رمزارز‌ها مجالی برای رشد نخواهند داشت.
.
نرخ بهره در مارس ۲۰۲۰ با اعمال قرنطینه گسترده در سطح آمریکا برای مقابله با رکود و حمایت از کسب و کارها، از ۱.۷۵٪ به ۰٪ رسید. آخرین‌باری که نرخ بهره از صفر بالاتر رفت، شروع ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰۱۷ بود؛ همان سالی که بیت‌کوین سقف ۲۰ هزار دلاری خود را به ثبت رساند. نرخ بهره از این تاریخ تا ژوئن ۲۰۱۹ همواره در حال افزایش بوده ‌است.
.
با مشاهده نمودار قیمت بیت‌کوین، شاخص S&P 500 و طلا و همچنین مقایسه ابتدا و انتهای این دوره، متوجه می‌شویم که ارزش این بازارها با رشد همراه بوده ‌است. به نظر می‌رسد تاثیر ریزشیِ افزایش نرخ بهره در ابتدای دوره خود را نشان داده و بیشتر تاثیر کوتاه‌مدت و روانی داشته است تا اثری بلندمدت. همچنین این‌طور برمی‌آید که بعد از آن بازارها به مسیر خود ادامه داده‌اند.
.
از سوی دیگر میزان دلار چاپ شده در سال ۲۰۲۰ توسط فدرال رزرو بسیار فراتر از حد انتظار بوده است و این مسئله به مراتب می‌تواند اثر عمیق‌تری بر اقتصاد جهانی داشته‌ باشد. بازار بیت‌کوین نیز در این مدت رشد شدیدی داشته‌ است و با ورود بیشتر بازیگران نهادی، شرایط آن با سال‌های قبل قابل‌مقایسه نیست. به‌علاوه باید اتمام چرخه قیمتی بیت‌کوین را هم در نظر داشت.
.
به نظر شما با افزایش نرخ بهره ارزش بازار رمزارز‌ها بیشتر می‌شود؟
.
منبع: پرشیابلاکچین
.
اهمیت: مهم
.
#رمزارز #ارز_دیجیتال #کریپتو #بیت‌کوین #آلت‌کوین #شاخص #طلا #S&P500