زمان خبر:46 ثانیه قبل

ساتیش کومبانی(Satish Kumbhani)، بنیانگذار BitConnect، یک هفته پس از محکومیت در طرح پانزی 2.4 میلیارد دلاری که گفته می شود از سرمایه گذاران در ایالات متحده کلاهبرداری کرده است، ناپدید شده است.

کومبانی، یک شهروند هندی، هفته گذشته توسط وزارت دادگستری ایالات متحده متهم شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار به طور جداگانه در سپتامبر 2021(شهریور) از کومبانی شکایت کرد و مدعی شد که او بیش از 2 میلیارد دلار برای BitConnect جمع آوری کرده است.

مشکل الان؟ هیچ کس نمی داند کومبانی کجاست.

مقامات روز دوشنبه در یک پرونده حقوقی گفتند که کومبانی احتمالاً از هند ناپدید شده است و محل اختفای او ناشناخته است. این از پرونده ای در اکتبر 2021(مهر) ناشی می شود که می گوید کمیسیون دریافته است که کومبانی احتمالاً از هند به یک آدرس ناشناخته در کشور دیگری نقل مکان کرده است.

ریچارد جی پریموف(Richard G. Primoff)، مشاور ارشد محاکمه، گفت: «کمیسیون در زمان ثبت این اقامه دعوی از محل اختفای کومبانی، یک شهروند هندی اطلاعی نداشت، و BitConnect یک نهاد غیرشرکتی است که کمیسیون باید از طریق مدیرش، کومبانی، به آن احضاریه دهد.»

پریموف افزود: «از ماه نوامبر، کمیسیون با مقامات نظارتی مالی آن کشور در تلاش برای یافتن آدرس کومبانی در حال رایزنی است. با این حال، در حال حاضر، مکان کومبانی ناشناخته باقی مانده است و کمیسیون هنوز نمی‌تواند اعلام کند که تلاش‌هایش برای یافتن او چه زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود.

پریموف از قاضی منطقه ای ایالات متحده جان کولتل درخواست تمدید تا 30 می(9خرداد) کرده است.

BitConnect که در سال 2016(1395) تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پروژه‌ها در گرایش دیوانه وار به عرضه اولیه سکه ها (ICO) در اواسط سال 2017 بود که میلیاردها دلار از سرمایه‌گذاران جهانی برای پروتکلی جمع‌آوری کرد که ظاهراً 10 درصد سود از طریق توکن BCC آن  به سرمایه گذاران پرداخت می‌کرد، و کاربرانی که سرمایه گذاران دیگر را به این محصول “ارجاع داده اند” از مزایای بیشتری برخوردار می شدند.

اما BitConnect – که به طور فزاینده ای با نظارت قانونگذاران و سرمایه گذاران برای محصول خود مواجه بود – شاهد بود که مدیران پلتفرم درآمد را در 16 ژانویه 2018(26 دی 1396) بستند. قیمت BCC از بالاترین سطح قبلی نزدیک به 500 دلار در چند روز پس از تعطیلی پلتفرم به زیر 1 دلار سقوط کرد.

چنین شرایطی شروع یک نبرد قضایی در ایالات متحده برای محاکمه بنیانگذاران BitConnect با کومبانی و شهروند آمریکایی گلن آرکارو(Glenn Arcaro) در مرکز این طرح بود. آرکارو در 1 سپتامبر 2021(10 شهریور) به اتهامات جنایی از جمله توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اینترنتی و ضبط کیفری اعتراف کرد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:coindesk



منبع