زمان خبر:3 ثانیه قبل

جروم اچ پاول(Jerome H. Powell)، رئیس فدرال رزرو، پیش تر اعلام کرده بود که بانک مرکزی ایالات متحده آماده افزایش نرخ بهره از نزدیک به صفر است. پاول در جریان شهادت در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گفت: “ما انتظار داریم که در جلسه ما در اواخر این ماه محدوده هدف را برای نرخ وجوه فدرال افزایش دهیم.”

این بازتاب ها در زمانی رخ می دهد که نرخ تورم بالاترین میزان در 40 سال گذشته است. قیمت مصرف کننده نسبت به سال گذشته 7.5 درصد افزایش یافته است. همچنین، شاخص تورم قوی ترین رشد 12 ماهه آن از سال 1983(1361) را نشان می دهد.

اما این حرکت با استقبال خوبی مواجه نشد. لارک دیویس(Lark Davis)، میلیونر خالق محتوای کریپتو، نارضایتی خود را از تصمیم پاول ابراز کرد. دیویس در پستی در توییتر گفت: “همه این چیزها در اروپای شرقی پایین می‌آیند و سپس جروم در 15 مارس نرخ بهره را برای ما کاهش می‌دهد. داری با ما شوخی می کنی؟”

به نظر می رسد عموم مردم نیز از رویکرد پاول ناراضی هستند. یکی دیگر از کاربران توییتر گفت: “لطفاً چند ماه به تعویق بیاندازید.”

پیتر شیف(Peter Schiff)، اقتصاددان و علاقه‌مند به بیت کوین نیز در فضای مجازی دیده شد که انتقادات شدیدی از این اقدام داشت. او گفت: “پاول گفت که همچنان از افزایش 1/4 امتیازی نرخ بهره در جلسه مارس حمایت می‌کند و شروع به کار بر روی طرحی برای شروع کاهش ترازنامه در تاریخ نامعلوم آینده خواهد کرد. این واقعیت که چنین طرحی از قبل وجود ندارد ثابت می‌کند که فدرال رزرو قصد واقعی برای اجرای آن ندارد!”

00 Lark Davis criticizes 300x173 - لارک دیویس از جروم پاول به دلیل افزایش مدام نرخ بهره انتقاد می کند

درگیری روسیه و اوکراین تحولات ژئوپلیتیکی بی سابقه ای ایجاد کرده است و اقتصادهای سراسر جهان از پیامدهای آن رنج می برند. اقتصاددانان بر این باورند که جنگ به احتمال زیاد باعث افزایش بیشتر قیمت بنزین و تورم بیشتر خواهد شد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:coinquora



منبع