زمان خبر:2 ثانیه قبل

تهاجم روسیه به اوکراین مشکلات زیادی را برای کل جهان به همراه داشته است. ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها اقداماتی را برای مهار اقتصاد روسیه اعمال کرده اند. پس از تحریم به بازارهای سنتی، اتحادیه کشورهای مختلف اکنون بازارهای رمزارزها و NFT روسیه را تحریم کرده است. در این بین، ناظران مالی ژاپن و انجمن مبادلات دارایی‌های مجازی و رمزارزی (JVCEA)، کار بر روی آن را آغاز کرده‌اند.

ژاپن چگونه تحریم های کریپتو را اعمال می کند؟

متحدان قبلاً اقداماتی را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین انجام داده اند. اقدامات انجام شده توسط آن ها اقتصاد روسیه، دسترسی به فناوری و بازار رمزارزها را محدود کرده است. اکنون، دولت ژاپن در حال مذاکره با ناظران برای ارزیابی نحوه اجرای موثر تحریم ها علیه روسیه است.

JVCEA و ناظران مالی ژاپن اکنون در حال تجزیه و تحلیل روش‌های موثر مختلف برای جلوگیری از انتقال دارایی‌های رمزارزی در فهرست تحریم‌های این کشور هستند.

تحریم ها چگونه می تواند بر صنعت کریپتو روسیه تأثیر بگذارد؟

تحریم های اعمال شده توسط متحدان، بانک های روسیه را از شبکه پرداخت جهانی سوئیفت مسدود کرده است. این حرکت باعث کاهش بیش از 30 درصدی ارزش روبل روسیه شده است. اکنون، می توان به راحتی احساس کرد که حمله به بازار رمزارزهای روسیه با تحریم های احتمالی چه می تواند انجام دهد. به گزارش ژاپن تایمز، وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی، گفت: ما از نزدیک وضعیت تسویه حساب‌هایی مانند دارایی‌های کریپتو و SPFS را دنبال می‌کنیم تا اثربخشی تحریم‌ها علیه روسیه را تضمین کنیم.

طبق گزارش‌ها، روس‌ها حدود 5 تریلیون روبل (46.6 میلیارد دلار) در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در حالی که این کشور پس از ایالات متحده و قزاقستان سومین استخراج‌کننده رمزارزها می باشد. اتحادیه برخی کشورها با اعمال تحریم‌های مؤثرتر بر صنعت کریپتو روسیه، مطمئناً هدف خود را که اعمال فشار حداکثری می باشد، دنبال می کنند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: coingape



منبع