زمان خبر:13 دقیقه قبل

در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، صندوق بین‌المللی پول(IMF) هشدار داد که جنگ جاری در اروپا و تحریم‌های مرتبط با آن «تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی» خواهد داشت. گزارش صندوق بین‌المللی پول می‌گوید «ابهام فوق‌العاده‌ای» در جریان است و این نهاد مالی بین‌المللی معتقد است «پیامدهای اقتصادی در حال حاضر بسیار جدی است».

چشم انداز اقتصادی صندوق بین المللی پول در بحبوحه جنگ جاری در اروپا، فشارهای تورمی، اختلالات زنجیره تامین و شوک قیمت ها را پیش بینی می کند

با وقوع یک بحران در جهان، بسیاری از تحلیلگران و اقتصاددانان نگران اقتصاد جهانی و پیامدهای جنگ در اوکراین هستند. علاوه بر این، تحریم‌های روسیه هر روز توسط تعداد زیادی از کشورها در سراسر جهان مورد بحث یا اجرا قرار می‌گیرد.

روز شنبه، صندوق بین‌المللی پول بیانیه‌ای درباره تأثیر اقتصادی جنگ در اوکراین پس از جلسه هیئت اجرایی در 4 مارس(13اسفند) صادر کرد. این گزارش خاطرنشان می‌کند که این جلسه به ریاست کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، برگزار شد. چشم انداز صندوق بین المللی پول عالی نیست و این موسسه مالی بین المللی متوجه رونق انرژی و کالاها در هفته گذشته شده است.

گزارش صندوق بین‌المللی پول تشریح می کند، همه این‌ها بر «فشارهای تورمی ناشی از اختلالات زنجیره تأمین» افزوده است و می‌تواند بازگشت به وضع اولیه پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ را کند کند. بیانیه صندوق بین‌المللی پول می‌افزاید: شوک‌های قیمت در سراسر جهان تأثیر گذاز خواهد بود، به‌ویژه بر خانواده‌های فقیر که غذا و سوخت سهم بیشتری از هزینه‌ها را برای آنها تشکیل می‌دهد.

گزارش صندوق بین‌المللی پول توضیح می‌دهد که مسائل مربوط به جنگ می‌تواند منجر به عواقب اقتصادی در هزاران کشور شود. در بیانیه وزارت ارتباطات صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان می‌شود: «اگر درگیری تشدید شود، آسیب اقتصادی ویرانگرتر خواهد بود – تحریم‌های روسیه همچنین تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی خواهد داشت و به کشورهای دیگر سرایت می‌کند».

طلا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، بازارهای آتی ایالات متحده افت می کند، اقتصاد ارز دیجیتال در 24 ساعت بیش از 3 درصد ریزش کرد

بیانیه‌های صندوق بین‌المللی پول که در روز شنبه منتشر شد، به دنبال نشانه های جدید از یک بحران اقتصادی در شرف وقوع است، و یکی از تحلیلگران که به این نکته اشاره کرد که پیامدهای اقتصادی می‌تواند «10 برابر بدتر از رکود بزرگ» باشد. تورم در حال افزایش بوده است و سرمایه گذاران نگران افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جنگ طلب و کاهش خرید دارایی های بزرگ هستند. به طور خاص، انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را افزایش دهد، اما برخی افراد پیش بینی می کنند که درگیری های مداوم در اروپا می تواند مانع از وقوع این اتفاق شود.

در همین حال، قیمت هر اونس طلای خالص 0.999 در 24 ساعت گذشته 0.84 درصد افزایش یافته است و به بالاترین رقم یعنی 1989 دلار به ازای اونس در 6 مارس(15اسفند) رسیده است. معاملات آتی داوجونز عصر یکشنبه (به وقت منطقه زمانی شرقی) در کنار کاهش های ناشی از معاملات آتی نزدک و آتی S&P 500 قابل کاهش توجهی یافت. انتظار می‌رود بازارهای سهام در روز دوشنبه تحت تأثیر قرار گیرند و در روز یکشنبه از ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال کاسته شد.در ساعت 20:00 (به وقت منطقه زمانی شرقی) روز یکشنبه، اقتصاد کریپتو به 1.8 تریلیون دلار کاهش یافت و یک  تغییر 3.2- درصدی در 24 ساعت گذشته ثبت کرد.

صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد که آسیب های جدی به زیرساخت ها در اوکراین وارد شده است. هفته گذشته، صندوق بین المللی پول توضیح داد که این کشور 2.2 میلیارد دلار از هم اکنون تا پایان ژوئن در دسترس دارد.صندوق بین‌المللی پول در 1 مارس(10اسفند) توضیح داد علاوه بر این، گروه بانک جهانی، گروهی متشکل از پنج نهاد بین‌المللی که به کشورها وام‌های اهرمی می‌دهد، در حال آماده‌سازی بسته حمایتی 3 میلیارد دلاری در ماه‌های آینده است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:news.bitcoin



منبع