زمان خبر:11 دقیقه قبل

میدانید که شرکت بایننس یکی از شناخته‌‌شده‌ترین و بزرگترین صرافی‌ ارز دیجیتال متمرکز جهان با میلیون‌ها کاربر است. اما اکوسیستم بایننس گسترده‌تر از بستری برای معاملات کریپتویی است. این پلتفرم دو شبکه بلاکچینی بایننس چین و بایننس اسمارت چین را هم توسعه داده است. این برند در اواخر بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرده که این دو زنجیره به BNB Chain تغییر نام پیدا می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد که این تغییر برند فراتر از عوض کردن اسم زنجیره‌ها است. 

 

ماجرای تغییر برند بایننس به BNB Chain چیست؟

زنجیره بایننس  و کوین BNB در سال ۲۰۱۷ متولد شدند. سه سال بعد بایننس اسمارت چین (BSC) به دنیا معرفی شد. همچنان که بایننس بزرگتر و قوی‌تر شد، زنجیره هوشمند بایننس نیز رشد کرد. بایننس اسمارت چین در زمان انقلاب DeFi متولد شد، زمانی که عموم مردم به راه‌حال‌های مالی جایگزین و راهکاری‌های بلاکچین علاقه نشان دادند. امروز نقطه اتصال زنجیره بایننس و بایننس اسمارت چین، کوین BNB است.

 

مانند بسیاری از شبکه‌های بلاکچینی، زنجیره‌های بایننس هم کوین بومی خود یعنی BNB که پیش‌تر به‌عنوان بایننس کوین شناخته می‌شد را دارند. شبکه هوشمند بایننس همواره به‌دلیل متمرکز بودن بیش از حد از سوی کامیونیتی کریپتو مورد انتقاد قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد که بایننس با این حرکت، قصد تاکید بر این مهم را دارد که در حقیقت مالک BSC نیست و با این تغییر نام امیدوار است که ارتباط میان شرکت بایننس و بلاکچین‌های خود را کمرنگ کند.

 

از این به بعد BNB مختصر عبارت Binance Coin نیست، بلکه مخفف Build and Build خواهد بود. در هر صورت کاربران را به یاد کوین بومی خواهد انداخت. بایننس در اطلاعیه خود درباره این ریبریندیگ چنین اظهار نظر کرده است:

 

کوین BNB در سفر تکاملی خود به سوی نوآوری و تمرکززدایی بیشتر حرکت می‌کند و کاربردهای BNB از بایننس فراتر رفته است.

 

زنجیره BNB چه تغییراتی خواهد کرد؟

با وجود اینکه دو بلاکچین بایننس زیر چتر BNB Chain شناخته خواهد شد، اما نام‌های جدید خود را خواهند داشت. اما تغییرات BNB Chain چیست؟

 

1)زنجیره بایننس (Binance Chain) از این پس زنجیره بیکن BNB یا BNB Beacon Chain نامیده خواهد شد و به‌عنوان زنجیره حاکمیتی BNB که کاربرد آن استیکینگ یا سپرده‌گذاری و رای‌دهی خواهد بود، شناخته خواهد شد.

2)بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) به زنجیره هوشمند BNB یا BNB Smart Chain تغییر نام خواهد یافت. سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، پیاده‌سازی لایه‌های اجماع و اتصالات چندزنجیره‌ای یا Multi Chain در بستر این زنجیره، به‌نحو بهینه‌تری ادامه خواهد یافت.

3)کوین BNB که مخفف Binance Coin در نظر گرفته می‌شد، پس از این تغییر برند مخفف عبارت Build and Build خواهد بود. همانند قبل پرداخت کارمزد و شرکت در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی در اکوسیستم BNB Chain با bnb خواهد.

 

اما تغییرات زنجیره BNB به همین جا ختم نمی‌شود. شرکت بایننس لیستی از تغییرات فنی در BNB Chain را ذکر کرده است:

 

1)افزایش توان عملیاتی BNB Smart Chain

2)مکانیسم حاکمیتی (Governance) روی زنجیره

3)افزایش مقیاس‌پذیری با تمرکز بر چند زنجیره‌ای شدن

4)گسترش مفهوم متافای (MetaFi)

5)افزایش نودهای ولیدیتور بایننس اسمارت چین از ۲۱ به ۴۱



منبع