زمان خبر:4 دقیقه قبل

دولت جامائیکا(Jamaican Government) در تلاش برای گسترش آگاهی و تقویت استفاده، آماده است تا 16 دلار (2500 دلار جامائیکا) را برای اولین 100000 شهروندی که پس از 1 آوریل(12 فروردین) کیف پول های ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راه اندازی می کنند، کاهش دهد.

صرافی دیجیتال جامائیکا (JAM-DEX)

وزیر دارایی و خدمات عمومی(Minister of Finance and the Public Service)، دکتر نایجل کلارک(Nigel Clarke)، هنگام ارائه سخنرانی افتتاحیه در مبحث بودجه 2022/2023 (1402-1401) در مجلس نمایندگان این هفته، اظهار داشت که هدف اصلی این حرکت، تشویق شهروندان به استفاده از CBDC به عنوان یک گزینه انجام معاملات است.

بانک جامائیکا (BOJ) در ماه فوریه(بهمن) از تلاش CBDC این کشور با نام صرافی دیجیتال جامائیکا (JAM-DEX) با شعار “بدون پول نقد، بدون مشکل!” رونمایی کرد.

این ابتکار بخشی از تحول دیجیتالی دولت در اقتصاد جامائیکا است. به گفته وزیر دارایی، هر فردی که یک حساب بانکی موجود داشته باشد، می تواند به طور خودکار واجد شرایط کیف پول JAM-DEX باشد. دولت قصد دارد مشوق‌های بیشتری برای استفاده از CBDC جدید، که عرضه آن برای آغاز سه‌ماهه آوریل تا ژوئن (فروردین- خرداد) برنامه‌ریزی شده است، توضیح دهد.

دولت و بانک مرکزی همچنین تلاش خواهند کرد تا BOJ تنها صادرکننده JAM-DEX باشد و همچنین CBDC به عنوان ارز قانونی شناخته شود.

کلارک همچنین اشاره کرد که هر چه معامله گران مانند مغازه‌ها، فروشندگان و بارها JAM-DEX را بپذیرند، استفاده از آن گسترده‌تر خواهد بود. دولت همچنین به دنبال تشویق مشاغل برای راه اندازی کیف پول های الکترونیکی و انجام پرداخت ها در JAM-DEX است.

جمعیت بدون بانک جامائیکا

آمارهای جامائیکا آبزرور(Jamaica Observer) نشان داد که در حال حاضر حدود 17 درصد از جمعیت این کشور، فاقد حساب بانکی هستند. در زمان‌های اخیر، چندین کشور از CBDC استفاده کرده‌اند. برای جامائیکا، این مطالعه نشان می‌دهد که شهروندی که حساب بانکی ندارد، احتمالاً بیشتر از افرادی که حساب بانکی دارند، هزینه می‌کند. یک CBDC به طور بالقوه می‌تواند به این گروه از دارندگان درآمد کمک کند تا به سیستم بانکی کشور بپیوندند.

برای جمعیت بدون بانک، وزیر اظهار داشت که شهروندان به یک کیف پول CBDC نیاز دارند که دارای مقررات شناخت مشتری (KYC) باشد.

“اگر حساب بانکی ندارید، همه چیزهایی که برای راه‌اندازی کیف پول دارای JAM-DEX مورد نیاز است، بسیار ساده است. اطلاعات مشتری خود را بشناسید: نام، آدرس، تاریخ تولد، شماره ثبت مالیات (TRN) و یک کارت شناسایی معتبر عکس دار دولتی مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا کارت شناسایی رای دهنده. البته، زمانی که NIDS به طور کامل اجرا شود، این مورد پذیرفته خواهد شد.”

در همین حال، رونمایی JAM-DEX با واکنش های متفاوتی مواجه شد. در حالی که برخی انگیزه های رهبران پشت این اقدام را زیر سوال بردند، برخی دیگر از نامگذاری، انتخاب آرم و حتی شعار حمایت کردند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato



منبع