زمان خبر:23 دقیقه قبل

اخیراً، پس از آنکه مشاور فنی بنیاد آندره کرونژ(Andre Cronje) و معمار ارشد راه حل آنتون نل(Anton Nell) اعلام کردند که فضای کریپتو را به طور کامل ترک می کنند، رسانه Rekt.news اتهامات قابل توجهی را درباره Fantom Opera، یک بلاک چین لایه 1 مطرح کرد. تقریباً بلافاصله، نگرانی‌های جامعه پس از توئیت Nell مطرح شد: «حدود 25 برنامه و سرویس وجود دارد که ما در 3 آوریل 2022 (14 فروردین 1401)آنها را متوقف می‌کنیم.» در مقاله Rekt که اکنون حذف شده است، موارد زیر را ادعا می کند:
“Fantom، Solidly، SpookySwap، Abracadabra، Geist: پروژه های متعددی که همه در یک سیستم طراحی شده اند تا حداکثر ارزش را برای مجموعه کوچکی از افراد داخلی که اکنون به طور پیوسته از صحنه خارج می شوند، استخراج کنند.”
با این حال، روز جمعه، بنیاد Fantom بیانیه‌ای در رابطه با ادعای “نادرستی واقعی”، “ادعاهای رد شده” و “اطلاعات نادرست” از قطعه Rekt منتشر کرد. به طور خاص، بنیاد فانتوم اعلام کرد:
آندره و آنتون 25 پروژه را خاتمه ندادند. در عوض، هر گونه دخالت (مانند رابط کاربری) در این پروژه‌ها باید به تیم‌های موجود واگذار می‌شد که بسیاری از آنها به طور مستقل در حال توسعه و اجرا بودند.»

علاوه بر این، بنیاد توضیح داد که نه کرونژ و نه نل توسعه‌دهنده اصلی در Fantom نبودند و خود نهاد در ایجاد هیچ یک از 25 پروژه (شامل برجسته‌ترین پروژه Yearn.finance) درگیر نبود. به نظر می رسد که تا حدی به دلیل خروج این دو نفر، ارزش کل قفل شده در فانتوم از 11.26 میلیارد دلار در روز یکشنبه، تاریخ اعلام، به 8.27 میلیارد دلار کاهش یافته است. این بلاک چین از زمان آغاز به کار خود بیش از 200 میلیون تراکنش را با بیش از 2 میلیون کیف پول فعال پردازش کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 



منبع