زمان خبر:3 ثانیه قبل

از آنجایی که میلیون ها دلار ارز دیجیتال به اوکراین سرازیر شده است، این کشور این کمک های مالی را به هزاران جلیقه ضد گلوله، ناهار بسته بندی شده، اقلام دارویی و سایر تجهیزات برای نیروهای مسلح تبدیل کرده است.

الکس بورنیاکوف(Alex Bornyakov)، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، روز جمعه فهرستی از لوازمی را که از اول مارس با استفاده از وجوه حاصل از این کمک‌های ارز دیجیتال خریداری شده‌اند، به اشتراک گذاشت. این شامل 5550 جلیقه ضد گلوله، 410000 ناهار بسته بندی شده و 500 کلاه ایمنی است.

بورنیاکوف که در راس تلاش های این کشور برای ایمن سازی ارز دیجیتال بوده است، گفت: «دارایی های رمزنگاری در تسهیل جریان های مالی به نیروهای Amed (sic) اوکراین بسیار مفید بودند.

از زمان اولین درخواست کمک مالی اوکراین، 100 میلیون دلار ارز دیجیتال اهدا شده است. علاوه بر انواع مختلف سکه‌های دیجیتال، دولت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را نیز دریافت کرده است، به‌ویژه از جمله کریپتوپانک شماره ۵۳۶۴ که سال گذشته ده‌ها هزار دلار فروخته شد.

بورنیاکوف به بلومبرگ گفت که حداقل 15 میلیون دلار از این کمک ها تا جمعه گذشته خرج شده است. وزیر همچنین با CoinDesk به اشتراک گذاشت که برخی از تامین کنندگان تسلیحات در واقع پرداخت ها را مستقیماً از طریق کریپتو می پذیرند.

این را نمی توان در مورد هر نوع سلاحی گفت.

مایکل چوبانیان(Michael Chobanian)، مدیر اجرایی صرافی اوکراینی Kuna.io که به دولت در مدیریت کمک‌های ارزهای دیجیتال کمک کرده است، به واشنگتن پست گفت: «ما بدیهی است که نمی‌توانیم بمب هسته‌ای یا موشک بخریم.

روشی که اوکراین اقدام به استفاده از رمزارزها در روزهای اولیه مناقشه کرد توجه عمده ای را به خود جلب کرده است.

پس از ورود نیروهای روسی به خاک اوکراین، مقامات دولتی خواستار کمک های مالی به صورت رمزنگاری شدند و آدرس هایی را در رسانه های اجتماعی منتشر کردند. و در بحبوحه تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه توسط بسیاری از کشورها، رهبران اوکراین سعی کرده اند صرافی های رمزنگاری را تحت فشار قرار دهند تا حساب های روسیه را تحریم کنند.

در ایالات متحده، قانونگذاران و نهادهای نظارتی در مورد اینکه آیا رمزارز می‌تواند برای دور زدن تحریم‌ها استفاده شود یا خیر ابراز نگرانی کرده‌اند، هرچند تا به امروز هیچ نشانه قطعی از این نوع اقدام وجود نداشته است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:theblockcrypto



منبع