.
لایه ۲ به چارچوب یا بلاک‌چین‌های ثانویه گفته می‌شود که بر روی یک بلاک‌چین موجود فعالیت می‌کنند. هدف اصلی این پروتکل‌ها، حل مشکل سرعت پایین تراکنش‌ها و چالش مقیاس‌پذیری با جذب بخشی از ترافیک شبکه‌های لایه اول است. از پروتکل‌های معروف لایه دوم می‌توان به شبکه لایتنینگ در بیت‌کوین و پلاسما در اتریوم اشاره کرد.
.
به عنوان مثال، شبکه بیت‌کوین و اتریوم قادر به انجام تراکنش‌های کمی در یک ثانیه هستند و این مسئله می‌تواند مانع رشد بلندمدت آن‌ها شود و بنابراین به راهکارهای کمکی برای افزایش توان عملیاتی خود نیاز دارند.
.
راهکار‌های لایه دوم با روش‌های متفاوتی به شبکه‌ اصلی کمک می‌کنند. به عنوان مثال شبکه لایتنینگ با ایجاد کانال‌های پرداخت و قفل کردن بیت‌کوین در آن‌ها، اجازه انجام تراکنش‌های متوالی و ارزان را به طرفین کانال می‌دهد و از این طریق بخشی از ترافیک شبکه را جذب می‌کند.
.
در یک تعریف کلی، بلاک‌چین‌های لایه ۲ با ایجاد یک چارچوب ثانویه، اجازه انجام تراکنش‌ها و فرایندها را مستقل از بلاک‌چین لایه اول می‌دهد و به همین‌خاطر از آن‌ها با نام راهکارهای آف‌چین نیز یاد می‌شود.
.
مزیت اضافه شدن راهکارهای لایه‌ دوم به شبکه اصلی، عدم نیاز به تغییرات بنیادین در ساختار بلاک‌چین‌های لایه اول است. با پردازش بخش قابل‌توجهی از تراکنش‌های شبکه اصلی، بار تراکنش‌های قابل پردازش برای لایه اول کم می‌شود و باعث افزایش سرعت و کم شدن هزینه تعامل با بلاک‌چین اصلی می‌‌گردد.
.
شما از بلاک‌چین‌های لایه اول چه می‌دانید؟
.
نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
.
منبع: پرشیابلاکچین
.
اهمیت: مهم
.
#رمزارز #ارز_دیجیتال #کریپتو #بیت‌کوین #لایه_اول #لایه_دوم #اتریوم #بلاکچین #شبکه #مقیاس_پذیری