زمان خبر:54 دقیقه قبل

واشنگتن (رویترز) – اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) در اوایل این هفته به شرکت بوئینگ (NYSE:BA) هشدار داد که این هواپیماساز ممکن است پیش از مهلت اصلی برای ایمنی تعیین شده توسط کنگره، گواهینامه ایمنی مدل 737 MAX را دریافت نکند.

به گفته یک منبع آگاه، ایان وون (Ian Won)، مدیر موقت دفتر ایمنی هوانوردی FAA که بر بوئینگ نظارت می‌کند، در نامه‌ای به تاریخ 21 مارس (1 فروردین 1401) از هواپیماساز آمریکایی خواسته است تا “برنامه صدور گواهینامه ایمنی” را ارائه کند. وون همچنین به دنبال بروزرسانی هایی در مورد پیشرفت 10 737 MAX و 777-9 می باشد.

هر دو طرح هواپیما در دست توسعه هستند. قبل از اینکه آن ها بتوانند وارد خدمت شوند، گواهینامه لازم است.

وون نوشت: “با توجه به رشد برنامه بوئینگ مدل 737-10 فعلی، FAA نگران است که به طور قابل توجهی برای اجرای دستورالعمل کنگره در سال 2020 (1398) به چالش کشیده شود. اگر اداره هوانوردی فدرال 10 737 MAX را قبل از پایان سال تأیید نکند، فقط کنگره می تواند مهلت را تمدید کند.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که بوئینگ با برخی از قانونگذاران در مورد تأثیر بالقوه بر مشاغل و تولید در صورت عدم تایید هواپیما صحبت کرده است.

بوئینگ روز پنجشنبه گفت که به کار شفاف با FAA ادامه می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را ارائه کند و متعهد به برآورده کردن انتظارات خود از جمله در مورد گواهینامه 777-9 و 737-10 است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Investing



منبع