زمان خبر:1 دقیقه قبل

بنابر گزارش رویترز، گروه دولتی سینوپک چین (NYSE:SHI)، مذاکرات را برای یک سرمایه گذاری بزرگ پتروشیمی و یک سرمایه گذاری بازاریابی گاز در روسیه با توجه به درخواست دولت برای احتیاط همزمان با افزایش تحریم ها به دلیل تهاجم به اوکراین، متوقف کرده است.

اقدام بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت آسیا برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری بالقوه نیم میلیارد دلاری در یک کارخانه شیمیایی گاز و سرمایه‌گذاری برای بازار گاز روسیه در چین، تحریم های رهبری شده خطرات سنگین غیرمنتظره غرب را حتی برای مهم‌ترین شریک دیپلماتیک روسیه نشان می‌دهد.

پکن بارها مخالفت خود را با این تحریم ها اعلام کرده و اصرار دارد که مبادلات اقتصادی و تجاری عادی با روسیه را حفظ خواهد کرد و از محکوم کردن اقدامات مسکو در اوکراین یا نامیدن آن ها به عنوان تهاجم خودداری کرده است.

اما در پشت صحنه، دولت نسبت به شرکت‌های چینی که با تحریم‌ها مخالفت می‌کنند، محتاط است، این اقدام چین شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا سرمایه‌گذاری های خود را در روسیه، دومین تامین‌کننده بزرگ نفت و سومین تامین‌کننده گاز، با دقت انجام دهند.

از زمانی که روسیه یک ماه پیش به این کشور حمله کرد، سه غول انرژی دولتی چین، سینوپک، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت ملی نفت فلات قاره چین (CNOOC)، در حال ارزیابی تأثیر تحریم ها بر چندین میلیارد شرکت خود هستند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Investing



منبع