زمان خبر:2 ثانیه قبل

در 18 ماه گذشته، پلیس منچستر، بیش از 25 میلیون دلار را به قربانیان کلاهبرداری جهانی ارزهای دیجیتال بازگردانده است. تا آخرین گزارش، همه افرادی که برای درخواست بازپرداخت وجوه خود مراجعه کرده‌اند تأیید نشده‌اند و رمز ارز آنها بازگردانده نشده است.
با این حال، ارقام نشان می دهد که این مبالغ حدود 230000 دلار برای هر قربانی بوده است. برخی از درخواست‌ها ممکن است هنوز در حال بررسی باشند، اما درخواست‌هایی برای ارائه قربانیان بیشتر توسط این سرویس انجام می‌شود.
گزارشی مدعی شد که اقدامات کافی برای توقف و تعقیب کلاهبرداران آنلاین انجام نشده است. این یک پیروزی بزرگ برای بلاک چین است زیرا دوباره قدرت یک دفتر کل غیرمتمرکز معتبر و باز را نشان می دهد. تراکنش های روی بلاک چین برای همه قابل مشاهده است و بنابراین تراکنش های کلاهبرداران را می توان با دنبال کردن تاریخچه تراکنش ها ردیابی کرد.
این کاری است که همیشه نمی توان با بانکداری سنتی انجام داد و با پول نقد غیرممکن است. کلاهبرداری ها در سیستم مالی سنتی هنوز به طور گسترده ای بیشتر از کلاهبرداری های موجود در فضای کریپتو است.

نمایندگان مجلس خواستار ایجاد یک “سازمان مجری قانون واحد با مسئولیت مبارزه با جرایم اقتصادی، همراه با یک اداره دولتی برای مسئولیت این سیاست” شدند. پس از اینکه کلاهبرداری های رمزارزی به 200 میلیون دلار در سال 2021 رسیده است،جالب است که پارلمان اکنون خواستار نیاز به نیروی مبارزه با جرایم اقتصادی است.
پلیس کیف‌ها و کلیدها را پیدا کرد، به این معنی که می‌توانست هر قربانی را که می‌توانست مدرکی مبنی بر داشتن کیف پول متصل به کلاهبرداران نشان دهد، بازپرداخت کند. کلاهبرداران برای سوء استفاده، از کمبود دانش قربانیان استفاده می کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:cryptoslate



منبع