زمان خبر:8 دقیقه قبل

شاخص ترس و طمع کریپتو، شاخص پیچیده احساسات بازار که توسط پورتال Alternative.me ردیابی می شود، شاهد تهاجمی ترین رشد خود در شش ماه گذشته بوده است.

از ترس تا طمع در شش روز
امروز، در ۲۸ مارس ۲۰۲۲ (۸ فروردین)، شاخص “ترس و طمع” برای رمزارزها شاهد رشد ۱۱ امتیازی در یک روز بوده است. اکنون مقدار آن ۶۰/۱۰۰ تخمین زده می شود. این بدان معنی است که معامله گران حریص می شوند.

به این ترتیب، این شاخص به بالاترین سطح خود در بیش از چهار ماه گذشته رسید. در واقع، زمانی که قیمت بیت کوین بیش از ۶۹،۰۰۰ دلار بود و مارکت کپ بازار کریپتو نیز به بیش از ۳ تریلیون دلار رسیده بود، این رقم به اندازه حال حاضر بوده است.

این رالی واقعا سریع به نظر می رسد: شاخص ترس و طمع در کمتر از یک هفته دو برابر و در یک ماه سه برابر شده است.

این رشد بعد از رشد سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۱ (شهریور تا آبان ۱۴۰۰)، زمانی که شاخص در یک هفته از ۲۰ به ۷۱ رسید، قابل توجه ترین رالی این شاخص بوده است.

بیت کوین به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۲ بازگشت
شاخص ترس و طمع کریپتو یک معیار جدایی ناپذیر از بازار است که نوسانات، حرکت بازار، احساسات رسانه های اجتماعی و ترند های موتورهای جستجو را در نظر می گیرد.

در درجه اول، دیدگاه معامله گران در بحبوحه افزایش قیمت بیت کوین صعودی شد. امروز، قیمت بیت کوین به بیش از ۴۷،۵۰۰ دلار رسید که بالاترین کلوز روزانه در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

همچنین، این رالی در تایم فریم یک روزه نیز خاص به نظر می رسد. امروز، بیت کوین هفتمین کندل سبز خود را با رشد بیش از ۱۵ درصدی ثبت کرد. آخرین باری که هفت کندل سبز در چارت بیت کوین ثبت شد در ماه جولای (تیر ۱۴۰۰) بود، زمانی که قیمت آن از ۲۹،۰۰۰ دلار به ۴۲،۰۰۰ دلار رسید.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع